خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/22 - 11:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضائی خبر داد؛

توجه به بهره‌مندی از ظرفیت‌ ایرانیان خارج کشور در تدوین برنامه هفتم توسعه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از توجه به بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های ایرانیان خارج از کشور در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور خبر داد.

ابراهیم رضائی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در رابطه با تلاش کارگروه کنسولی شورای عالی امور ایرانیان خارج کشور برای تسهیل رفت و آمد شهروندان خارج نشین به کشورمان، گفت: هموطنانمان ظرفیت های خوبی در عرصه دیپلماسی عمومی، فرهنگی و حتی اقتصادی دارند که می تواند برای اعتلای ایران اسلامی از آنها بهره برد.



نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه تبلیغات دشمنان بعضا موجب شده ظرفیت های یاد شده نتیجه عکس دهد و آسیب زا باشد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که به این افراد نیز توجه خوبی صورت نگرفته تا این ظرفیت ها فعال شوند؛ بر این اساس نیاز به برنامه ریزی مدن برای استفاده از ظرفیت نخبگانی ایرانیان خارج از کشور است.



وی ادامه داد: این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه لایحه حمایت از ایرانیان خارج کشور در کارگروه تخصصی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال بررسی است، تصریح کرد: به طور کلی می توان اذعان کرد تسهیلات و امکاناتی بیش از گذشته برای بازگشت این افراد و بهره گیری از توانمندی هایشان پیش بینی شده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور نیز به موضوع ایرانیان خارج از کشور هم توجه شده که امری قابل تامل بشمار می رود./



پایان پیام

  • کد خبر : 368033
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار