خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/08 - 13:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده با اشاره به اظهارات فرمانده سنتکام:

توانمندی پهپادی ایران موجب هراس قدرت‌های فرامنطقه‌ای شده است

عضو هیات رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروزه جمهوری اسلامی به خودکفایی رسیده و پهپادهای متنوعی با بردهای مختلف و کارایی های گوناگون تولید می کند.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات فرمانده مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا مبنی بر تلاش ارتش این کشور برای فناوری های جدید به منظور مقابله با پهپادهای ایرانی، گفت: آمریکایی ها تصور می کردند با تحریم های مختلفی که بر علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده اند، دیگر راه های پیشرفت بر روی ملت ایران بسته خواهد شد.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که امروزه قدرت نظامی و دفاعی ایران در منطقه در رتبه برتر قرار دارد و مشاهده می شود که ابرقدرت ها از توسعه فناوری های بومی کشورمان دچار هراس شده اند.



وی با بیان اینکه تکنولوژی تولید و ساخت پهپاد پیچیده بوده اما نخبگان جوان ایرانی توانسته اند به این مهم دست یابند، ادامه داد: بر این اساس در این حوزه جمهوری اسلامی به خودکفایی رسیده و پهپادهای متنوعی با بردهای مختلف و کارایی های گوناگون تولید می کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه دکترین دفاعی ایران رویکردی برای حفاظت از مرزهای سرزمینی است، افزود: این مهم موجب شده قدرت های فرامنطقه دچار نگرانی شوند زیرا توانایی های آنان در مقابل همپیمانان منطقه‌ای‌شان زیر سوال رفته است.



عضو هیات رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که مقامات سیاسی ایالات متحده چندین بار طرح های تحریمی را در حوزه مقابله با توانمندی پهپادی ایران تدوین و تصویب کردند که هیچکدام از آنها اثرگذار نبود./



پایان پیام

  • کد خبر : 354335
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار