خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/12 - 15:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
علیزاده:

توانمندی موشکی تهران تحریم‌پذیر نیست

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد توسعه توانمندی های دفاعی مشروع حق همه کشورها بوده و این موضوع بر اساس مفاد حقوق منشور ملل است لذا کشورهای غربی بدعهد و همچنین آمریکایی ها که از برجام خارج شده اند نمی توانند برای این عرصه محدودیتی ایجاد کنند.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تلاش غربی های به سرکردگی ایالات متحده نسبت به حفظ تحریم‌ها علیه ایران، گفت: مطابق مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت محدودیت‌های اعمال‌شده در رابطه با برخی فعالیت‌های ایران در سال جاری میلادی منقضی است.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محدودیت های اعمال شده در این حوزه یکی از زیاده خواهی های غرب بود که در برجام تحمیل شد، اظهار کرد: امروزه مشاهده می شود که غربی ها به دلیل بهره مندی ایران اسلامی از موشک های نقطه زن دچار هراس هستند.



وی با اشاره به اینکه غربی ها طی ماه های اخیر مدام تلاش کرده اند از ظرفیت رسانه ای خودشان برای اتهام زنی به ایران استفاده کنند، ادامه داد: در واقع آمریکایی ها با همراهی کشورهای اروپایی سیاست ایران هراسی را تشدید کرده و کشورمان را تهدیدی برای کشورهای منطقه و دنیا مطرح کرده اند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد که در این راستا رژیم صهیونیستی نیز نقش پررنگی دارد زیرا تل آویو امروزه دچار چالش اساسی شده و توانایی مقابله با موشک های کوتاه برد محور مقاومت را ندارد و این مهم در حالیست که موشک های کشورمان را تهدیدی برای خودشان می دانند؛ بر این اساس تلاش می کنند با توسعه برنامه موشکی ایران از هر طریقی مقابله کنند.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این راستا باید یادآور شد توسعه توانمندی های دفاعی مشروع حق همه کشورها بوده و این موضوع بر اساس مفاد حقوق منشور ملل است لذا کشورهای غربی بدعهد  و همچنین آمریکایی ها که از برجام خارج شده اند نمی توانند برای این عرصه محدودیتی ایجاد کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 364401
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار