خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/12 - 15:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عزیزی:

توافق ایران و عراق برای تنظیم سند راهبردی سبب تحقق امنیت پایدار در منطقه می‌شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد توافق ایران و عراق برای تنظیم سند راهبردی بین ۲ کشور، سبب کاهش نفوذ بدخواهان در منطقه خواهد شد و این موضوع به تحقق امنیت پایدار در غرب آسیا کمک خواهد کرد.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت توافق ایران و عراق برای تنظیم سند راهبردی بین ۲ کشور، گفت: تهران و بغداد دو کشور مهم منطقه محسوب شده و روابط دیرینه ای در حوزه های مختلف با یکدیگر دارند از این رو برای هدفمند کردن سطح همکاری ها نیاز به تدوین برنامه مدون محسوس است.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در زمانی که عراق درگیر تحولات تروریستی بود و هیچ کشوری حاضر به کمک نشد، جمهوری اسلامی در کنار مردم این کشور قرار گرفت و از همه ظرفیت هایش برای نابودی تروریست های داعش استفاده کرد از این رو امروزه شاهد وجود آرامش و امنیت پایدار در این کشور هستیم.



وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده علاقه مند به تعمیق روابط ایران و عراق نیستند، ادامه داد: در واقع آنها تقویت مناسبات دو کشور را بر خلاف اهداف پیش بینی شده‌شان می دانند؛ آمریکایی ها هم اکنون نیز در سرزمین عراق حضور دارند و این اقدام آنها بر خلاف مصوبه پارلمان و مردم این کشور است زیرا حضور آنها دستاوردی جز خسارت و به تاراج بردن منابع این کشور نبوده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه  تعمیق روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور می تواند به توسعه ایران و عراق کمک شایانی کند، افزود: نباید فراموش کرد که وجود مرزهای مشترک طولانی میان دو کشور از دیگر ظرفیت هایی است که می تواند به توسعه همکاری های مشترک بازرگانی و تجاری کمک شایانی کند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک توافق ایران و عراق برای تنظیم سند راهبردی بین ۲ کشور، سبب کاهش نفوذ بدخواهان در منطقه خواهد شد و این موضوع به تحقق امنیت پایدار در غرب آسیا کمک خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 364403
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار