خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/27 - 11:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جوکار:

توافق امنیتی تهران و بغداد پایدار است/ هیچ تهدیدی علیه ملت ایران پذیرفته شده نیست

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: جمهوری اسلامی به هیچ عنوان نمی پذیرد به دلیل عدم حاکمیت و اشراف امنیتی کشورهای همسایه بر نقاط مرزی مشترک، اقدامات امنیتی و تهدید علیه ایران صورت بگیرد.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آغاز اعمال حاکمیت دولت عراق بر همه نقاط مرزی با ایران از امروز، گفت: جمهوری اسلامی به هیچ عنوان نمی پذیرد به دلیل عدم حاکمیت و اشراف امنیتی کشورهای همسایه بر نقاط مرزی مشترک، اقدامات امنیتی و تهدید علیه ایران صورت بگیرد.



نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس طی چند مدت گذشته شاهد اقدامات و تهدیدهای امنیتی از سوی گروهک های مستقر در مرزهای مشترک با عراق بودیم لذا کشورمان چندین بار در این رابطه هشدار داد و اخطار صادر کرد.



وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم پاسخگویی، چندین بار مقرهای تروریست ها مورد هدف قرار گرفت، ادامه داد: چندین مدت گروهک ها دست به اقدامی نزدند تا اینکه مجددا فعالیت های افراطی و خشونت طلبانه خود علیه ملت ایران را عملیاتی کردند که منجر به هشدار نهایی جمهوری اسلامی شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی تعقیب و نابودی گروه های تروریستی که ملت ایران را تهدید کنند را حق قانونی خودش می داند، افزود: بر این اساس توافق با عراق صورت گرفت که بر مرزهای مشترک نظارت داشته باشد و طی بازه زمانی مشخصی تروریست ها را از نقاط مرزی با ایران دور کند وگرنه اقدام عملی علیه این گروهک ها صورت می پذیرفت.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شرایط کنونی توافق تهران و بغداد پایدار است و امیدواریم دیگر شاهد عملیات های تروریستی از نقاط مرزی مشترک نباشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 368294
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار