خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/09 - 18:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی‌جهان آبادی:

تهران از افزایش سطح مناسبات با قاهره استقبال می‌کند/ لزوم جلوگیری از نفوذ صهیونیست‌ها در کشورهای اسلامی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی از تقویت و افزایش سطح مناسبات با کشورهای منطقه و عربی همسایه و حتی غیر همسایه مانند مصر و اردن استقبال می کند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره میانجی‌گری عراق نسبت به روابط ایران با کشورهای عربی و استقبال رییس سیاست خارجی کشورمان از احیاء روابط دوجانبه با مصر، گفت: جمهوری اسلامی از تقویت و افزایش سطح مناسبات با کشورهای منطقه و عربی همسایه و حتی غیر همسایه مانند مصر و اردن استقبال می کند.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود طی ماه های گذشته چندین دور مذاکره میان تهران و ریاض برگزار شده و در سفر اخیر امیرعبداللهیان به کشور اردن، موضوع گفتگوی طرف ایرانی با برخی کشورهای عربی مانند مصر مطرح شده است.



وی ادامه داد: همچنین در سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق نیز امیرعبداللهیان  اعلام کرد ایران آماده رفع سوء تفاهم ها و تنش ها با کشورهای عربی مانند عربستان، اردن و مصر است و در این راستا رایزنی هایی نیز در دستورکار قرار دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه مصر تا قبل از انعقاد پیمان کمپ دیوید پیشرو کشورهای عرب و اثرگذارترین کشور عربی در تحولات خاورمیانه بود، افزود: بعد از این پیکان مصری ها دچار انزواء شدند و جایگاهشان در اتحادیه عرب تضعیف شد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مصر نیازمندی هایی در عرصه های مختلف دارد که جمهوری اسلامی بر اساس ظرفیت هایش می تواند آنها را تامین کند، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که ایران اعتقاد دارد به هر میزان که روابط دوجانبه و چندجانبه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، گردشگری، علمی و غیره میان کشورهای اسلامی ارتقاء یابد، نفوذ رژیم صیهونیستی در منطقه و کشورهای اسلامی کاهش می یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 358047
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار