خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/12 - 15:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

تنظیم سند راهبردی بین تهران و بغداد بیانگر تعمیق روابط سیاسی و دیپلماتیک مشترک است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تنظیم سند راهبردی بین تهران و بغداد نشان دهنده وجود اعتماد بالا میان دو کشور و روابط عمیق سیاسی و دیپلماتیک است.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت توافق ایران و عراق برای تنظیم سند راهبردی بین ۲ کشور، گفت: امروزه کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده اند برای دستیابی به ثبات اقتصادی و امنیت پایدار باید به سمت تدوین اسناد همکاری های طولانی مدت با یکدیگر حرکت کنند.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  توافقنامه همکاری‌های جامع میان تهران و بغداد می تواند سبب شکل گیری بلوک قدرت جدیدی در منطقه شود، اظهار کرد: در این راستا امروزه دو کشور همکاری های استراتژیکی داشته و مشاهده می شود که عراق در رابطه با مسائل منطقه ای مرتبط با ایران نقش میانجی را ایفا می کند که نشان دهنده وجود اعتماد بالا میان دو کشور و روابط عمیق سیاسی و دیپلماتیک است.



وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که اگر ایران نبود و قرار بود سیاست های واشنگتن در این کشور اجرایی شود، امروزه شاهد از بین رفتن تمامیت ارضی عراق بودیم اما امروزه شاهد حفظ استقلال عراق هستیم زیرا تهران و بغداد در زمان بروز مشکلات در کنار همدیگر ایستادند تا دست بیگانگان قطع شود و شکاف میان روابطشان رخ ندهد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه امروزه بخشی از نیازهای بازار عراق توسط بازرگانان ایرانی تامین می شود، افزود: این مهم در حالیست که عراق دارای فرصت های متعددی برای صادرات کالا و خدمات از سوی جمهوری اسلامی است و در این راستا نیاز به تدوین برنامه جامع مشترک است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس کمیسیون های اقتصادی و غیره مشترک دو کشور باید به طور مستمر جلسات کارشناسی برگزار کنند تا سند راهبردی کاملی را تدوین کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 364402
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار