خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/21 - 13:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فرخی میکال:

تمرکززدایی و انتخاب مدیران متخصص مکمل یکدیگر هستند/ تصمیم‌گیری در سطح استان نتایج بهتری دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: تمرکززدایی و تفویض اختیار زمانی نتیجه مطلوب می دهد که مدیران بر اساس معیارهای شایسته سالاری و تخصص انتخاب شده باشند.

رسول فرخی میکال  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه با اهمیت اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین  و تمرکززدایی در کشور، گفت: امروزه همه کارشناسان اعتقاد دارند مدیرانی بومی اشراف دقیق تری نسبت به کاستی ها و دغدغه های مردم دارند لذا برای تصمیم گیری و تصمیم سازی در مورد مسائل مختلف باید از نظر آنها بهره گیری شود.



نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع امروزه بسیاری از تصمیمات در سطح کلان و ملی اتخاذ می شود و این مهم در حالیست که مدیران استانی باید در این تصمیمات شریک باشند و به نوعی تمرکززدایی صورت بگیرد.



وی ادامه داد: در این میان باید اذعان کرد تمرکززدایی و تفویض اختیار زمانی نتیجه مطلوب می دهد که مدیران بر اساس معیارهای شایسته سالاری و تخصص انتخاب شده باشند. در واقع وقتی مدیران به صورت آسانسوری و چتری وارد سازمان می شوند، بدون تجربه و آشنایی به مسائل می پردازند که نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه عدالت اجتماعی در عرصه های مختلف نیازمند تفکر تمرکززدا است، افزود: به عبارتی مدیران در سطح ملی زمانی می توانند به موفقیت مجموعه خود افتخار کنند که مدیرانی خود در صف را شریک بدانند، نه صرفا مجری امور.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک دولت سیزدهم باید به سمتی حرکت کند که شاهد افزایش اختیار در میان مدیران استانی باشیم زیرا این موضوع سالهای زیادی است که از سوی مسئولان مطرح می شود اما به نتیجه مطلوب نمی رسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 326955
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار