خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/24 - 11:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده:

تمدید معافیت‌ بغداد برای مراوده با تهران بیانگر شکست سیاست‌های ایالات متحده است

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: تمدید معافیت‌های تحریمی عراق برای خرید برق از ایران توسط ایالات متحده بیانگر شکست سیاست محدود کردن جمهوری اسلامی است.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با تمدید معافیت‌های تحریمی عراق برای خرید برق از ایران توسط ایالات متحده، گفت: دو کشور دارای مراودات پیچیده و استراتژیکی هستند لذا بر این اساس مشاهده می شود که محدودیت های یکجانبه و ظالمانه کاخ سفید نتوانسته بر این رویه تاثیر منفی بگذارد.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مقامات ایالات متحده اقدامات زیادی انجام دادند تا عراقی ها نتوانند برای خرید برق از کشورمان به منابع مالی خود دسترسی داشته باشند اما عراقی ها حاضر نشدند منافع ملی خود را در قبال خواسته زیاده خواهانه واشنگتن نادیده بگیرند.



وی با اشاره به اینکه تهران و بغداد آینده و افق روشنی برای افزایش سطح روابط دوجانبه در نظر دارند، ادامه داد: بنابراین مقامات دو کشور اجازه نخواهند داد تا کاخ سفید با اقدامات یکجانبه اش، به اقتصاد درهم تنیده دو کشور آسیب وارد کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه تمدید این معافیت نشان دهنده چراغ سبز ایالات متحده به بغداد است، افزود: به عبارتی آمریکایی ها نمی خواهند این موضوع سبب شود که چهره آنها بیش از پیش در میان اذهان عمومی این کشور تخریب شود.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید  کرد: در این میان باید یادآور شد کوتاه آمدن آمریکایی ها در اجرای چنین تحریم هایی بیانگر شکست سیاست محدود کردن جمهوری اسلامی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 371547
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم