خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/06/08 - 07:56
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : سیاسی
فلاحت پیشه مطرح کرد:

تلاش واشنگتن برای سانسور تاریخچه انتخاباتی آمریکا / انتظار رسوایی اخلاقی در جدال هیلاری با ترامپ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنچه که امروز میان هیلاری و ترامپ رخ می دهد یک رسوایی بزرگ برای آمریکا است که ریشه در سیستم انتخاباتی آمریکا دارد و در آینده باید منتظر حملات تندتر این دو به یکدیگر باشیم.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تحلیل روانشناختی سیستم انتخاباتی ایالات متحده و آنچه که تاکنون در رابطه با انتخابات الکترال 2016 رخ داده است ، گفت: برخلاف آنچه که «بیل کلینتون» در سال های پساجنگ سرد مدعی شد که ارزش های دموکراتیک باید در جهان فراگیر شود ؛ بی اخلاقی فاحشی بر سیستم سیاسی ایالات متحده حاکم شده است.



نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: در زد و خورد لفظی «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» شاهد استفاده طرفین از الفاظ و القاب زشت بوده ایم.



وی در ادامه گفت: هرچه زمان به موعد انتخابات الکترال 2016 نزدیک تر شود ، میزان حملات کاندیدای دموکرات ها با کاندیدای جمهوری خواهان افزایش پیدا خواهد کرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: واقعیت سیاسی ایالات متحده با تصویرتصنعی که از آمریکا به نمایش گذاشته می شود به شدت متفاوت است.



وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها همواره تلاش کرده اند که رسوایی های سیستم سیاسی این کشور نظیر واترگیت را سانسور کنند اما مساله حقیقی اینجاست که همچنان برخوردهای سیاسی ایالات متحده با خشونت کلامی بی سابقه ای همراه شده است.



فلاحت پیشه گفت: آنچه که در الفاظ تند هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ بروز و ظهور پیدا کرده است مختص این دو سیاستمدار آمریکایی نیست و اطاق های فکر جنگ روانی نطق ها و موضع گیری های این دو کاندیدا را تحت عنوان استراتژی ملی ایالات متحده مشخص می کنند.



این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: متاسفانه بخش عمده سیاست و رویکرد کشورهای غربی توسط رئیس جمهوری آمریکا مشخص می شود ، مساله ناخوشایند اینجاست که خشونت سیاستمداران آمریکایی برای جامعه جهانی تبعات ناخوشایندتری نسبت به گذشته خواهد داشت.



وی تاکید کرد: مساله اساسی در مورد رقابت های انتخاباتی آمریکا اینجاست که ایالات متحده با توجه به سنت 8ساله روسای جمهوری آمریکا ، در مورد انتخابات 2016 شاهد شکل گیری نوعی جنگ داخلی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان هستیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باتوجه به مجموعه شرایط کارزارهای انتخاباتی الکترال 2016 شکل گیری رسوایی های بزرگ دور از ذهن نیست.










انتخابات آمریکا انتخابات آمریکا3406754/19/2015 11:06:08 AMhttp://media.icana.ir/Image/2015/04/101634_Thum.jpg

انتخابات آمریکا


براساس گزارش مفصل شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» ، رقابتهای انتخاباتی امسال یکی از زشت ترین رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا باشد. اما بیان کلمات زشت در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تازگی ندارد. «توماس جفرسون» و «جان آدامز» دو تن از اولین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا یکدیگر را فردی به شدت مزور و دورو و منکرخدا و بی دین می خواندند.



هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امسال، دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه خود را فردی بی اخلاق توصیف می کند. ترامپ نیز کلینتون را فردی «دروغگو و پیرزن چروک» توصیف می کند.



به گزارش سی.ان.ان ، استفاده از چنین القاب و صفت هایی و فعالیت های زشت انتخاباتی، اصلا تازگی ندارد. در سال 1826، «جان کویینسی آدامز» ششمین رئیس جمهور آمریکا رقیب انتخاباتی «اندروجکسون» بود که هفتمین رئیس جمهور آمریکا شد.رقابت انتخاباتی این دو نفر نیز بسیار زشت شده بود. آدامز سواد جکسون را زیر سوال برده بود و می گفت که او حتی املای کلمات را نیز بلد نیست و بی سوادتر از آن است که رئیس جمهور آمریکا شود. جان کویینسی آدامز، در روزنامه ها نیز تصاویری از ریشل جکسون همسر اندرو جاکسون را به صورت یک زن کوتوله و خپل منتشر کرد. اندرو جکسون نیز به این حملات واکنش نشان داد و مدعی شد که جان کویینسی آدامز، خدمتکار همسرش را به عنوان همخوابه به سزار روسیه فروخته است.










نماد احزاب آمریکا نماد احزاب آمریکا3406757/27/2014 12:34:44 PMhttp://media.icana.ir/Image/2014/07/75362_Thum.jpg

نماد احزاب آمریکا


 در انتخابات ریاست جمهوری سال 1960، موج دیگر الفاظ زشت در فضای انتخاباتی آمریکا بروز کرد و آن زمانی بود که «آبراهام لینکلن» درمقابل «استیون داگلاس» قرار گرفته بود. داگلاس، لینکلن را درباره مصرف مشروبات الکلی به دورویی متهم می کرد و می گفت زمانی لینکلن در یک فروشگاه کار می کرد  که مشروب با خاصیت مست کنندگی قوی می فروخت. طرح این اتهام، سر و صدای زیادی در آن زمان بوجود آورد. لینکلن هم در پاسخ گفت بله او این کار را انجام می داد و داگلاس بهترین مشتری او بود!



در انتخابات ریاست جمهوری سال 1912،«تئودور روزولت» رقیبش «ویلیام هووارد تفت» را فردی تهی مغز توصیف می کرد که مخ او به اندازه خوکچه هندی کوچک است! تفت نیز در واکنش به این سخنان، طرفداران روزولت را اهل ناکجاآباد توصیف می کرد.



به گزارش سی.ان.ان ، در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری در دوران مدرن هم همین رقابت های زشت ادامه داشت.



در انتخابات ریاست جمهوری سال 1972، ستاد انتخاباتی «ریچارد نیکسون» رئیس جمهور وقت آمریکا، مقالاتی به قلم افراد دیگر علیه رقیب دموکرات او یعنی سناتور «ادوارد ماسکی» منتشر می کرد. در این مقالات، سناتور ادوارد ماسکی متهم شده بود که از الفاظ نژادپرستانه علیه آمریکایی های فرانسوی تبار استفاده می کند. در مقاله دیگری هم همسر ادوارد ماسکی متهم شده بود که سیگاری و الکلی است و الفاظ رکیک به کار می برد. در نهایت کار به جایی رسید که ماسکی در یکی از سخنرانی هایش کنترل خود را از دست داد و گریست و همین گریه کردن، حامل این پیام به رای دهندگان آمریکایی بود که او تحمل زیادی ندارد و ستاد انتخاباتی او در وضع بسیار بدی قرار گرفت.



در انتخابات ریاست جمهوری سال 1988 نیز «جرج بوش»، بوش پدر، نیز همین بلا را سررقیب دموکراتش یعنی «مایکل استنلی دوکاکیس» آورد. بوش گفت که دوکاکیس حامی ارتش نیست و توان هدایت کشور را ندارد. بوش سرانجام توانست در انتخابات به پیروزی برسد.



در انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 نیز جرج بوش پسر متهم شد که شایعه ای به راه انداخته است مبنی بر اینکه رقیب جمهوری خواه یعنی سناتور «جان مک کین»، پدر یک بچه سیاهپوست است و دختر او، یک دخترخوانده اهل بنگلادش است! این شایعات نادرست، تاثیر مدنظرش را گذاشت و فعالیت های انتخاباتی مک کین را به شدت تحت تاثیر قرار داد و درنهایت، جرج بوش نامزد نهایی حزبش شد و به پیروزی رسید.



تا زمان انتخابات الکترال 2016الفاظ زشت و زننده دیگری قطعا میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ رد و بدل خواهد شد.



پایان پیام


  • کد خبر : 174944
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار