خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/05 - 15:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جوکار با اشاره به نقش میانجی‌گری ایران در رفع مناقشات منطقه‌ای؛

تلاش تهران و مسکو برای عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه/ لزوم جلوگیری از مداخله‌گری بیگانگان

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: ایران و روسیه تلاش کرده اند به عادی سازی روابط دو کشور ترکیه و سوریه کمک کنند و با ایفای دیپلماسی فعال و نقش میانجی‌گری این مهم را محقق کنند.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت برگزاری نشست مقامات کشورهای روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در مسکو، گفت: تامین منافع ملی مردم سوریه و  تلاش‌ برای بازگشت آوارگان به وطن دو موضوع مهمی است که کشورهای یاد شده درصدد تحقق آن هستند.



نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: همچنین تداوم گفتگوها برای ایجاد ثبات در سوریه و مبارزه با تروریسم و افراطی گری نیز از دیگر مولفه های مهمی است که در دستورکار نشست مقامات کشورهای روسیه، ایران، ترکیه و سوریه قرار دارد.



وی با اشاره به اینکه برخی از قدرت های بیگانه بدنبال ایجاد تنش در منطقه خصوصا سوریه هستند، ادامه داد: بر این اساس برگزاری نشست های این چنینی موجب هماهنگی بیشتر برای مقابله با مداخله گری های بیگانگان در امور منطقه و سوریه می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه متاسفانه میان ترکیه و سوریه اختلافاتی وجود دارد که باید برطرف شود، افزود: در این راستا ایران و روسیه تلاش کرده اند به عادی سازی روابط دو کشور کمک کنند و با ایفای دیپلماسی فعال و نقش میانجی‌گری این مهم را محقق کنند.



رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که حفظ یکپارچگی سرزمینی سوریه دارای اهمیت دوچندان است لذا کشورهای یاد شده باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند؛ به عبارتی عدم توجه به این امر می تواند به تنش ها دامن بزند و نهایتا ناامنی ها در منطقه ادامه یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 360590
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار