خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/12 - 11:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری مطرح کرد؛

تقویت مناسبات دوجانبه سیاسی و اقتصادی هدف دیدار امیرعبداللهیان و دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان سبب تقویت مناسبات دوجانبه سیاسی و اقتصادی می شود و دیدگاه های دو کشور در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی را نزدیک تر می کند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص حضور دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان در ایران و دیدار و رایزنی با مقامات کشورمان، گفت: تهران مناسبات خوب و دیرینه ای با ایروان دارد لذا چشم اندازگسترش و تعمیق روابط میان دو کشور، باید بیش از پیش تبیین شود.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در جریان مناقشات و درگیری ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، باکو با بهره گیری از حمایت برخی کشورها و قدرت های فرامنطقه ای توانست منطقه مورد نظر خورد را پس بگیرد لذا تغییرات ژئوپلتیکی رقم خورد.



وی ادامه داد: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران نیز به صورت شفاف مواضع خود را نسبت به تغییرات جغرافیایی در مرزها اعلام کرد لذا از مسئولان دو کشور برای گفتگوها و رایزنی های سیاسی دعوت شد که حضور آرمن گریگوریان در تهران بیانگر پیگیری جدی این موضوع است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان سبب تقویت مناسبات دوجانبه سیاسی و اقتصادی می شود و دیدگاه های دو کشور در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی را نزدیک تر می کند.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین با توجه به وضعیت امنیت در مرزهای مشترک و حضور سرویس های اطلاعاتی صهیونیست ها در منطقه، دیدارها و گفتگوهای دوجانبه می تواند سبب دستیابی به راهکارهای مشترک برای حل و فصل موضوعات یاد شده باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 369247
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار