خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/31 - 16:18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

تفسیر روشنگرانه رهبری از عزت، حکمت و مصلحت چراغ راه دستگاه دیپلماسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس بیان کرد: تفسیر روشن تر از اصول سه گانه عزت، مصحلت و حکمت چراغ راه دستگاه دیپلماسی است.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان وزارت خارجه و سفرای ایران در سایر کشورها، گفت: اصول سه گانه ای که مقام معظم رهبری از سالیان گذشته  تحت عنوان عزت، حکمت و مصلحت در حوزه دیپلماسی و روابط خارجی مطرح کرده اند از اصول بسیار مهم و راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی ایران به خصوصا برای وزارت امور خارجه که دستگاه اجرای سیاست های خارجی کشور است.



نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس بیان کرد: ایشان یکبار دیگر این سه اصل مهم را مورد بازبینی، شرح و تفسیر قرار دادند چرا که در بین برخی سیاسیون و مدیران وزارت خارجه از گذشته برداشت های ناقص و بعضا غلط از این اصول وجود داشت که این برداشت های ناقص باعث می شد نوع روابط ما با کشورها دچار فراز و نشیب شود.



وی ادامه داد: ایشان تفسیر روشن تر و تبیین واقع بینانه تر از مسائل ارائه کردند که اگر عیان شود باید عزت، حمکت و مصلحت را در سیاست خارجی  مدنظر قرار دهیم چنین تفسیری دارد که در حکمت باید برخورد دستگاه  دیپلماسی و مدیران سیاست خارجی مبتنی بر نگاه خردمندانه، عاقلانه و درک واقع بینانه از مسائل بین المللی و کشورهای همسایه  باشد.



این نماینده مجلس افزود:ما کشور مستقلی هستیم  در واقع استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داریم که باید این عزت حفظ شود و این وظیفه مهمی برای مسئولان سیاست خارجی است و عزت باید با رعایت عزتمندی، اقتدار و استقلال در روابط، مذاکرات و تعاملات پیش برود.



 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری روشنگرانه بود، گفت: عده ای برداشت می کردند بنا به مصلحت وقتی در جایی به بن بست خورده ایم، متوقف شدیم نباید جلو برویم بلکه باید کوتاه بیایم و اقدامی نکنیم اما مصحلت مدنظر مقام معظم رهبری این است که اگر جایی به بن بست رسیدیم نه تنها متوقف نشویم بلکه راه دیگری را برای حل مسئله پیدا کنیم در واقع اگر به مانع بزرگ خوریم، مصلحت اقتضا می کند راه دیگری که هزینه کمتری داشته باشد  که ما را به هدف می رساند را دنبال کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 362054
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار