خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/21 - 14:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فلاحی:

تغییر موازنه قدرت اقتصادی در دنیا با عضویت تهران در بریکس/ لزوم ایجاد منافع مشترک در عرصه بین‌المللی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد عضویت ایران در گروه بریکس موجب می شود موازنه قدرت اقتصادی در عرصه بین الملل تغییر کند.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به اهمیت پیوستن جمهوری اسلامی ایران به گروه بریکس، گفت: یکی از مهمترین کنش های سیاسی جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی، پیوستن به سازمان همکاری های شانگهای بود و اکنون حضور در جمع کشورهای گروه بریکس تکمیل کننده مسیر توسعه روابط و سیاست خارجی کشورمان است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه قدرت‌های اقتصادی نوظهور مانند چین، روسیه، هند، آفریقای جنوبی و برزیل در گروه بریکس حضور دارند، اظهار کرد: بنابراین عضویت ایران در این مجموعه اقتصادی موجب می شود موازنه قدرت اقتصادی در عرصه بین الملل تغییر کند.



وی ادامه داد: به عبارتی 28 درصد اقتصاد دنیا از طریق کشورهای عضو بریکس رقم می خورد لذا می توان اذعان کرد ابرقدرت های اقتصادی مهمی در این نهاد حضور دارند و پیوستن ایران به بریکس تکمیل کننده اهداف چندجانبه گرایی این مجموعه محسوب می شود.



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهره مندی از توانمندی ها و ظرفیت بازارهای کشورهای عضو، قطعا بر توسعه صادرات محصولات ایرانی اثر مثبت خواهد گذاشت، افزود: در این میان باید یادآور شد که ایران قطب انرژی دنیا محسوب می شود و حضورش در کنار اعضای بریکس زمینه انحصارطلبی برخی کشورهای غربی از جمله واشنگتن را از بین می برد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد منافع مشترک در دنیای کنونی دارای اهمیت زیادی است، تصریح کرد: گروه بریکس در حوزه اقتصادی یکی از این ابرازها محسوب می شود لذا ایجاد منافع مشترک با تهران نیز سبب خواهد شد سیاست های ضدایرانی کاخ سفید منجر به نتیجه نشود./



پایان پیام

  • کد خبر : 366427
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار