خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/28 - 11:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

تعیین تکلیف سریعتر متهمان پرونده شهدای امنیت، مطالبه به حق خانواده شهدا/ کمیته ویژه ناآرامی‌ها پیگیری می‌کند

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس، گفت: مطالبه‌ خانواده‌ شهدای امنیت این است که عاملان این جنایات سریعتر تعیین تکلیف شوند و به مجازات برسند؛ که مطالبه‌ به حقی است و ما هم در کمیته ویژه برسی ناآرامی‌ها، پیگیر این بحث بوده‌ایم.

زهره الهیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مطالبات برخی خانواده‌های شهدای امنیت مبنی بر تعیین‌تکلیف هر چه سریعتر پرونده‌های فرزندانشان، گفت: بحث پیگیری پرونده‌های مربوط به ناآرامی‌های سال گذشته که در قوه قضائیه مفتوح است، همچنان در جریان است. مطالبه‌ خانواده‌ شهدای امنیت این است که عاملان این جنایات سریعتر تعیین تکلیف شوند و به مجازات برسند؛ که مطالبه‌ به حقی است و ما هم در کمیته ویژه برسی ناآرامی‌های پیگیر این بحث بوده‌ایم.



به گفته رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال حاضر این پرونده‌ها در قوه قضائیه در جریان است، اما انتظار خانواده‌ها و افکار عمومی این است که سریعتر به وضعیت عاملان این جنایت‌ها رسیدگی شود.



 الهیان با اشاره به اینکه یکی از پرونده‌های مهم در این حوزه، پرونده‌ شهید آرمان علی‌وردی است، اضافه کرد: طی دیداری که اخیرا با خانواده محترم ایشان داشتیم، مطالبه این خانواده داغدار و مصیبت دیده این بود که هر چه سریعتر به وضعیت متهمان و عاملان شهادت فرزندشان -که با آن وضعیت فجیع، قبل از شهادت مورد شکنجه قرار گرفت- رسیدگی و احکام لازم صادر شود.



وی افزود: گلایه و مطالبه پدر شهید روح‌الله عجمیان، از دیگر شهدای شاخص ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ _که در صداوسیما شاهد بودیم_ هم این است که به پرونده عاملان آن جنایت‌ در کرج و شهادت فرزندش رسیدگی جدی شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: روز گذشته در کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌ها که به حکم رئیس جمهور تشکیل شده -و یکی از وظایف آن در کنار رسیدگی به حقوق از دست رفته مردم، رسیدگی به همین پرونده‌ها است- بنده این بحث را با اعضا در میان گذاشتیم و قرار شد از طرف ستاد حقوق بشر هم نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه در مورد آخرین وضعیت پرونده عاملان این جنایت‌ها ارسال و خواستار گزارش به کمیته ویژه ناآرامی‌ها شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 371690
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم