خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/14 - 08:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
محسنی بندپی در تشریح نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با حضور وزیر آموزش:

تعطیلی مکرر مدارس بر روند آموزشی تأثیر منفی خواهد داشت/ ملاک رتبه‌بندی فرهنگیان سطح فعالیت آنها باشد

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در نشست این فراکسیون، گفت: در این نشست بر ساماندهی جذب نیروهای انسانی، پرهیز از تعطیلی‌های مکرر مدارس و دقت در اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان تأکید شد.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست روز گذشته (سه شنبه، 13 دی ماه) فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: در این جلسه گزارشی از سوی وزیر درباره وضعیت آموزش و پرورش، اقدامات صورت گرفته و وضعیت موجود آن در کشور مطرح شد همچنین پیرامون تأثیر شیوع کرونا و آلودگی هوا در کلانشهرها به ویژه در روزهای اخیر و تأثیر آن در تعطیلی مدارس، رتبه‌بندی فرهنگیان، ساماندهی نیروهای انسانی، نیازهای اعتباری در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش به ویژه در حوزه جاری و عمرانی نیز از دیگر مباحثی بود که وزیر به آن پرداخت.



نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان عضو این فراکسیون به طرح موضوعات حوزه های انتخابیه خود درباره آموزش و پرورش پرداختند، اظهار داشت: تقویت و جبران عقب افتادگی های ناشی از تعطیلی های دو سال گذشته به واسطه شیوع کرونا و تعطیلی های روزهای گذشته به موجب تشدید آلودگی هوا از موضوعات مهم مورد درخواست نمایندگان بود همچنین اعضا بر برگزاری کلاس های حضوری و پرهیز از تعطیلی ها تأکید داشتند چرا که بر روند آموزشی تأثیر خواهد گذاشت.



وی در ادامه با تأکید بر ضرورت ایجاد تمهیدات لازم جهت به حداقل رساندن تعطیلات برای کلاس‌های حضوری، عنوان کرد: نمایندگان اعلام کردند در این خصوص اگر نیاز است مجلس ورود خواهد کرد و یا از ظرفیت سایر وزارتخانه‌ها استفاده خواهد شد.



محسنی بندپی در ادامه با بیان اینکه اجرای کامل طرح رتبه بندی فرهنگیان باید در دستور کار باشد که وزیر نیز بر آن تأکید کرد، ابراز داشت: دقت در زمینه اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است و اگر معلمان در رتبه های مختلف قرار می گیرند باید این اختلاف رتبه ناشی از اختلاف سطح فعالیت‌های یک معلم باشد و نه بر مبنای سابقه کاری آنها. همچنین مصادیق رتبه بندی معلمان باید مشابه آن چیزی باشد که هم اکنون درباره رتبه‌بندی در دانشگاه ها صورت می‌پذیرد.



وی در ادامه با اشاره به موضوع مهم دیگر مد نظر نمایندگان عضو این فراکسیون درباره ساماندهی نیروی انسانی و حمایت از عدالت در جذب نیروی انسانی، عنوان کرد: لازم است جذب نیروها در وزارتخانه ساماندهی شود و مهم‌تر از همه توجه به نیروی انسانی در فضای فیزیکی و رسیدگی به آموزش در مناطق محروم است که از دیگر تأکیدات نمایندگان در این جلسه بود.



سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان درباره حوادث روزهای اخیر و تأثیر آن بر فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: در این جلسه از وزیر خواسته شد تا جایی که می‌شود فضای آموزشی سیاسی و امنیتی نشده و با کسانی که قصد ایجاد التهاب در این فضا را دارند برخورد شود ضمن اینکه تمرکز در آموزش و پرورش باید بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باشد و حاشیه‌ها بر متن غالب نشود./



پایان پیام



خبرنگار: فائزه ظهیری

  • کد خبر : 354719
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار