خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/10 - 11:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
محمدبیگی با انتقاد از نامه معاونت سیاسی و امنیتی کشور عنوان کرد:

تضعیف مجلس و کاهش اقتدار نظارتی قوه مقننه صحیح نیست

عضو فراکسیون زنان در مجلس با تاکید بر اینکه خطا از هیچ مسئولی پذیرفته نیست و با نماینده و دولتمرد خاطی برخورد شود، گفت: باید کسانی که در هر پست و مقامی در مسیر خدمت به مردم کوتاهی داشته مورد بازخواست قرار بگیرند ، گاهی این کوتاهی‌ها به گران قیمت تمام می‌شود.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از نامه معاونت سیاسی و امنیتی کشور ، گفت: ایشان طی این نامه نتایج نامطلوبی از سفر استانی نمایندگان به حوزه انتخابیه ترسیم کردند و عدم همراهی مدیران با نمایندگان را یادآور شدند؛ این سوال را از مردم داریم که آیا سفر نمایندگان ملت به حوزه انتخابیه غیر از پیگیری مشکلات و کم کاری دولت است و یا غیر از کمک به سیستم اجرایی کشور بوده است؟ آیا این سفرها فرصتی برای خدمت بیشتر به مناطق و رصد میدانی مشکلات توسط مسئولین و شنیدن دغدغه‌ها و مطالبات مردم نیست؟ بیایید عدالت را از علی(ع) بیاموزیم و بر آن اساس حکمرانی کنیم.



گاهی کوتاهی‌ها گران قیمت تمام می‌شود



عضو فراکسیون زنان در مجلس با تاکید بر اینکه خطا از هیچ مسئولی پذیرفته نیست و با نماینده و دولتمرد خاطی برخورد شود، بیان کرد: باید کسانی که در هر پست و مقامی در مسیر خدمت به مردم کوتاهی داشته مورد بازخواست قرار بگیرند گاهی این کوتاهی‌ها گران قیمت تمام می‌شود.



مجلس همواره همراه دولت بوده اما شاهد عدم همراهی برخی مدیران با نمایندگان ملت هستیم



وی با تاکید بر اینکه زیر سوال بردن قوه مقننه به واسطه پیگیری مشکلات قابل توجیه نیست لذا تاکید وزارت کشور بر عدم همکاری مدیران استانی با نمایندگان جای سوال دارد، یادآور شد: مجلس همواره همراه دولت بوده اما شاهد عدم همراهی برخی مدیران با نمایندگان ملت هستیم، مجلسی که با  آغاز به کارش معظم له آن را انقلابی خطاب و در راس امور دانست؛ آیا امروز این اظهارات کذایی که منجر به ایجاد دوگانگی می‌شود نیاز به برخورد جدی نیست؟ 



نمایندگان باید درد جامعه را با گوشت و پوست خود لمس کنند



محمدبیگی خاطر نشان کرد: نمایندگان به عنوان وکلای مردم از میان مردم برخواسته، درد آحاد جامعه را با گوشت و پوست خود لمس می‌کنند و از هیچ خطابه و نامه‌ای مبنی بر عقبگرد از مأموریت واگذار شده کوتاهی نخواهند داشت‌.



÷رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تاکید کرد: ما به استقلال سه قوه اصرار داریم، تضعیف مجلس و کاهش اقتدار نظارتی قوه مقننه صحیح نیست، نباید در کشور چندگانگی ایجاد کنیم. برخورد با رانت و فساد و سوءمدیریت در هر سه قوه هم جای احسنت دارد و هم ما تشکر می‌کنیم.



محمدبیگی با بیان مخالف خود با طرح استیضاح وزیر کشور ادامه داد: صلاح نیست وزیری که قرار است انتخابات را در سال جاری برگزار کند مورد استیضاح قرار گیرد.



وی با تاکید بر لزوم وفاق و وحدت ۳ قوه در سطح کلان و استان‌ها گفت: رمز کلیدی موفقیت و گره‌گشایی از مشکلات، وحدت مسئولان در سه قوه است. مجلس برای پیشبرد اهداف کشور به قوه مجریه کمک می‌کند و بر استقلال قوا تاکید دارد



نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز تاکید کرد: روزی امام فرمود مجلس در رأس امور است‌ و رهبر معظم انقلاب هم در ماه گذشته صراحتا فرمودند که این مجلس انقلابی‌ است، لذا تضعیف قوه مقننه صحیح نیست و ادامه آن باعث تضعیف قوه مجریه و قوه قضائیه و ضربه به اقتدار نظام می شود./



پیان پیام

  • کد خبر : 364239
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار