خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/07/03 - 10:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
صفاری نطنزی:

تصمیمات ضدایرانی آمریکا بر محور سیاست‌‌های آیپک است/جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه هدف کنونی آیپک

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه آیپک منبع تغذیه فکری نمایندگان سنا و کنگره آمریکا تلقی می شود، گفت: آیپک در تلاش است تا از طریق اتخاذ سیاست های ضدایرانی آمریکایی ها از پیشرفت و نفوذ ایران در منطقه جلوگیری کند.

مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فعالیت‌های کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل مشهور به آیپک در مواجه با جمهوری اسلامی ایران، گفت: آیپک به نوعی منبع تغذیه فکری نمایندگان سنا و کنگره آمریکا تلقی می شود که همین امر سبب شده تاکنون سیاست‌های ضدایرانی بسیاری به تصویب برسد.



نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیپک از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی و بروز تحولات اساسی در منطقه شروع به مخالفت و ضربه زدن به ایران کرده است، اظهار کرد: بر این اساس وقتی اسرائیلی‌ها از سوی ایران اسلامی تحریم شدند و به رسمیت شناخته نشدند احساس خطر کرده و از طریق بهره گیری از ابزارهای مختلف مانند آیپک تلاش کردند به ایران آسیب بزنند.



وی ضمن تاکید بر اینکه آیپک یکی از قدرتمندترین و بزرگ‌ترین گروه‌های لابی‌گری در ایالات متحده آمریکا است، ادامه داد: در شرایط کنونی آیپک خیلی جدی‌تر به مخالفت با سیاست های ایران پرداخته و نوک پیکان حمله خود را در مقابله با ایران قرار داده است تا از پیشرفت و نفوذ ایران در منطقه جلوگیری کند.



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه آیپک فشار زیادی به سیاستمداران آمریکایی وارد می کند تا تصمیمات ضد ایرانی را تصویب کنند، تصریح کرد: به عنوان مثال موضوع گیری های رییس جمهور ایالات متحده آمریکا در خصوص بحث برجام از جمله خواسته ها و سیاست های رژیم صهیونیستی و آیپک است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل در سنا و کنگره نفوذ و نقش جدی داشته و برای بدست آوردن خواسته هایشان پول خرج می کنند و متاسفانه باید اذعان کرد که از این طریق نمایندگان آمریکا را می خرند تا تصمیماتشان اجرایی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 212587
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار