خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/11/17 - 14:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابطحی ضمن تحلیل آینده لبنان بعد از تشکیل کابینه:

تشکیل کابینه لبنان؛ از 9 ماه دخالت آمریکایی تا پیروزی جریان مقاومت

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است آمریکایی‌ها علیرغم سر دادن شعارهای دموکراسی‌طلبانه اجازه اجرای واقعی آن را در کشورها نمی‌دهند.

سید محمدجواد ابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تشکیل کابینه لبنان بعد از گذشت 9 ماه و شکست دسیسه های خارجی در دخالت در امور داخلی این کشور، گفت: تمام تلاش آمریکا این بود که دولت لبنان تشکیل نشود و این به معنای آن است که شعار دموکراسی صرفا ابزاری در دست آنها بوده و در هر جایی که بخواهد به واقعیت محقق شود به ضرر آمریکا است و جلوی آن را می گیرد چنانچه در عربستان، الجزایر و سایر کشورهای نیز اجازه برقراری دموکراسی را نمی دهند.



آمریکا مانع اصلی تشکیل کابینه دولت لبنان بود



نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکا جمهوری اسلامی را دیکتاتوری می نامد و درباره عربستان سکوت کرده است، عنوان کرد: پس منظور اصلی آنها دموکراسی واقعی نیست و صرفا نمی خواستند در لبنان دولت تشکیل شده و حزب الله دست برتر را بگیرد.



وی همچنین با بیان اینکه با دولت لبنان با ایستادگی نیروهای مقاومت چه شیعه و سنی و چه مسیحیان و علیرغم فشارهای خارجی از سوی سعودی، فرانسه و آمریکا تشکیل شد، اظهار داشت: اکنون امیدواری نسبت به آینده لبنان وجود دارد و حتی نابودی اسرائیلی محتمل است چنانچه در سال 1968 ضمن درگیری با سه کشور اراضی آنها را گرفت و در سال 1973 با ایجاد درگیری با سوریه و مصر این امکان وجود داشت که به قاهره برسد و از سوی دیگر با لبنان درگیر شد و تا رودخانه لیتانی نزدیکی بیروت آمد اما در نهایت ارتش چهارم دنیا در جنگ 33 روزه شکست خورد.



احتمال اقدام تروریستی علیه اعضای کابینه لبنان وجود دارد



ابطحی در ادامه با اشاره به این مطلب که در نهایت برخی عناصر آمریکایی هم وارد کابینه لبنان شده اند، عنوان کرد: با این حال اکثریت کابینه از آن آنها نیست اما این احتمال می رود که اقدامات تروریستی نسبت به سایر اعضای کابینه صورت گیرد.



این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه تصریح کرد: حضور 4 زن در کابینه لبنان برای نخستین بار حائز اهمیت است به خصوص برای آنها که شعارهای فمینیستی می دادند این نکته مهمی است چنانچه اگر زن به عنوان یک مدیر باشد می توان از ظرفیت آنها نیز استفاده کرد که این اقدامی است که حزب الله صورت داد.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به موضع گیری سعد حریری نسبت به کابینه لبنان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سعد حریری نیز با کابینه شکل گرفته موافق است البته اگر مخالفت و کارشکنی می کرد موقعیت خود را از دست می داد به خصوص که بعد از جریان گروگان گیری او در عربستان نظر لبنانی ها نسبت به وی منفی شده است و صرفا قشر تجار عرب با حریری هم  نظر هستند اما به طور کل در میان جامعه لبنان جایگاهی ندارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 273580
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار