خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/08 - 14:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
الهیان با اشاره به نشست کمیته حقوق بشر مجلس با موضوع بررسی آخرین تحولات غزه:

تشکل های مردم نهاد و غیر دولتی در حوزه فلسطین حمایت شوند

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نشست این کمیته با موضوع بررسی آخرین تحولات غزه  بر ضرورت حمایت از تشکل های مردم نهاد و غیر دولتی در حوزه فلسطین تاکید کرد و گفت: آموزش های لازم جهت حضور سازمان های مردم نهاد در مجامع بین المللی داده شود.

زهره الهیان  در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست امروز (چهارشنبه 8 آذرماه) کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با موضوع بررسی آخرین تحولات غزه  گفت: این نشست با حضور تعدادی از تشکل های بین المللی و سازمان های مردم نهاد که مقام مشورتی در سازمان ملل متحد دارند همچنین نمایندگانی از ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درمحل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با محوریت نقش تشکل های غیر دولتی و سازمان های مردمی و بین المللی در حوزه فلسطین و غزه تشکیل شد که میزبان آن فراکسیون سازمان های مردم نهاد و کمیته حقوق بشر مجلس بود.



وی ادامه داد: در این نشست حضور سازمان هایمردم نهاد بین المللی فعال در حوزه حقوق بشر بسیار پر رنگ بوده و پیشنهادات مهمی در بحث پیگیری جنایت های رژیم صهیونیستی و پیگیری حقوق ملت فلسطین مطرح شد که مصوباتی جهت پیگیری در نظر گرفته شد.



وی افزود: باید در کنار دستگاه های حاکمیتی از جمله وزارت امور خارجه و سایر دستگاه ها، نقش مردم پر رنگ دیده شود که نماد حضور تخصصی مردم در این حوزه، تشکل های غیر دولتی هستند که می توانند از طریق مکاتبات و طرح شکایت به مجامع و دادگاه های بین المللی این موضوعات را پیگیری کنند.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: خواسته ما از دستگاه ها از جمله وزارت امور خارجه کشورمان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دستگاه های ذی ربط، حمایت از تشکل های مردم نهاد بوده که ساز و کارهای حضور در مجامع بین المللی را به این تشکل‌ها آموزش داده و آنها را آماده دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین و سایر موضوعات حقوق بشری کنند.



رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر محاکمه رژیم صهیونیستی، یکی از راهبردهای کلیدی آن، حضور سازمان های غیر دولتی، مردمی و بین المللی در مجامع حقوق بشری و طرح شکایت از رژیم صهیونیستی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 372225
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم