خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/28 - 18:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به حضور وزیر خارجه عربستان در تهران:

تحکیم روابط کشورهای منطقه جایی برای آمریکا در خاورمیانه باقی نمی گذارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:وقتی وحدت بین کشورهای منطقه وجود داشته باشد جایی برای کشورهای فرامنطقه ای مثل آمریکا در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حضور یک مقام ارشد عربستان در کشورمان پس از 17 سال اظهار داشت: ایران و عربستان نقشی راهبردی و تعیین کننده در تحولات منطقه و جهان اسلام دارند و مرز مشترک دریایی دارند و در گذشته نیز روابط خوبی با یکدیگر داشتند.



وی افزود: ورود دستگاه دیپلماسی کشور برای ترمیم رابطه ایران و عربستان سعودی و بازگشت آرامش به مناسبات دوکشور  اقدامی مثبت است و نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد که بر تحکیم روابط با کشورهای منطقه و همسایگان ترسیم شده است.



وی با بیان اینکه عربستان دریافته که امنیت و منافع پایدار را در منطقه باید جست و جو کند تصریح کرد: وحدت و اتحاد کشورهای جهان اسلام موجب امیدواری همه مسلمانان به ویژه فلسطین و یمن و سوریه می شود و  امیدواریم روابط ما با دیگر کشور ها نظیر بحرین هم به واسطه از سرگیری روابط با عربستان ترمیم شود.



حیدری تاکید کرد: خروجی این سفر وحدت جهان اسلام است و بی شک عامل پیروزی جهان اسلام همین وحدت است  امیدواریم در آینده نیز همه کشورهای منطقه از این الگو استفاده کنند چرا که امنیت و اقتصاد پایدار و راهبردی در خلیج فارس از مسیر روابط کشور های حاشیه خلیج فارس و دریای عمان حاصل می شود و وقتی وحدت بین این کشور ها وجود داشته باشد جایی برای کشورهای فرامنطقه ای مثل آمریکا نیست و پایگاه رژیم صهیونیستی نیز تضعیف خواهد شد./ 



پایان پیام

  • کد خبر : 363604
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار