خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/12 - 15:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابوترابی:

تحقق حقوق شهروندی با پیش ثبت نام انتخابات مجلس/ مشارکت در انتخابات با تسهیل گری صورت گرفته افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: بدون شک برگزاری پیش ثبت نام انتخابات مجلس به تحقق حقوق شهروندی کمک شایانی کرده و بر افزایش مشارکت مردمی نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در خصوص روند پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: همواره شورای نگهبان نسبت به مهلت محدود برای بررسی صلاحیت داوطلبان نکاتی را مطرح می کرد از این رو در اصلاحیه صورت گرفته از سوی مجلس یازدهم، این خلاء برطرف شد.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به عبارتی شورای نگهبان در گذشته حدود 20 روز مهلت برای بررسی پرونده داوطلبان داشت اما اکنون این فرصت به حدود 6 ماه افزایش یافته است.



نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس افرادی که نتوانند صلاحیت لازم را کسب کنند، می توانند به مراجع مربوطه مراجعه کرده و پس از اطلاع نسبت به رفع آنها اقدام کنند؛ بدون شک می توان اذعان کرد این امر به تحقق حقوق شهروندی کمک شایانی کرده است.



وی در ادامه با اشاره به اینکه اصلاح صورت گرفته بر افزایش مشارکت مردمی نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت، افزود: در واقع در این اصلاحیه تسهیل گری رخ داده و سبب کارآمدی بیشتر قانون شده است.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید یادآور شد که این اصلاحیه در راستای سیاست های کلی انتخابات که از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده است، رخ داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 364389
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار