خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/24 - 17:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نظری:

تحریم‌های کاخ سفید پشتوانه قانونی ندارد/ لزوم فعال شدن رایزن‌های اقتصادی در سفارتخانه‌ها

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به اینکه محدودیت های اعمال شده از سوی آمریکا هیچ پشتوانه بین المللی و قانونی ندارد، گفت: بر این اساس می توان به بهره گیری از دیپلماسی اقتصادی از سد این محدودیت ها عبور کرد.

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت پررنگ شدن دیپلماسی اقتصادی در روابط با همسایگان و کشورهای منطقه، گفت: متاسفانه امروزه کشورمان از سوی ایالات متحده مورد تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی قرار گرفته است.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محدودیت های اعمال شده از سوی آمریکا هیچ پشتوانه بین المللی و قانونی ندارد، اظهار کرد: بر این اساس می توان به بهره گیری از دیپلماسی اقتصادی از سد این محدودیت ها عبور کرد.



وی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی در شرایط کنونی از سوی وزارت امور خارجه به طور جدی پیگیری می شود، ادامه داد: متعاقبا بر این اساس شاهد رشد اقتصادی در ماه های گذشته هستیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در این راستا، افزود: هر چند نباید به این میزان از رشد تجارت خارجی بسنده کرد لذا باید رایزن های اقتصادی بیشتری در سفارتخانه های کشورمان بکار گرفته شوند تا این روند پررنگ تر شود.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد شکوفایی تجاری و اقتصادی باشیم زیرا دنیای یکجانبه گرایی رو به افول است و این مهم سر آغاز توسعه روابط همه جانبه کشورها محسوب می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359009
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار