خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/28 - 09:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی:

تحریم‌های انگلیس علیه ایران جنگ روانی است/ روباه حیله‌گر نسبت به ایرانیان کینه دارد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد موضع تحریمی انگلیس نسبت به ایران نشان دهنده راه اندازی جنگ روانی در عرصه بین الملل در مقابل جمهوری اسلامی است.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر تحریم بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد ایرانی در سه ماه گذشته به بهانه اغتشاشات، گفت: لندن از دهه های گذشته نسبت به کشورمان رویکرد کینه جویانه داشته و همواره در نزد مردم ایران به عنوان روباه مکار و حلیه گر شناخته می شوند.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بدون شک چنین موضع گیری نشان دهنده سیاست انگلیس برای راه اندازی جنگ روانی در عرصه بین الملل در مقابل جمهوری اسلامی است.



وی با اشاره به اینکه انگلیسی ها در سال های دور موجب بروز قحطی در ایران شدند که بر این اساس ایرانیان زیادی آسیب دیدند و کشته شدند، ادامه داد: این مهم در حالیست که انگلیسی ها در کودتاها و اقدامات پس از انقلاب اسلامی نقش داشته اند لذا لندن باید پاسخ دهد چرا چنین اقداماتی را علیه ایرانیان انجام داده است؟.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وزیر امور خارجه انگلیس اگر خود را مدافع حقوق بشر می داند، چطور می تواند پاسخگوی کشته شدن نیمی از جمعیت ایران در دهه های گذشته باشد؟.



عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این راستا باید اذعان کرد تحریم های یاد شده هیچگاه اثرگذار نبوده و همواره با شکست مواجه شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 353944
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم