خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/25 - 12:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابوترابی:

تجمع بدون اخذ مجوز و در اماکن خاص می‌تواند برگزار شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور با اشاره به تهیه و بررسی طرح نحوه تشکیل تجمعات بر اساس اصل 27 قانون اساسی در کمیسیون، گفت: این طرح به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص موضوع اصل بیست و هفتم قانون اساسی پیرامون برگزاری آزاد تجمع، گفت: در دوره قبل مجلس شورای اسلامی طرحی در راستای اجرای اصل 27 قانون اساسی مبنی بر «طرح نحوه تشکیل تجمعات و برگزاری راهپیمایی‌ها» تهیه شد، بر اساس این طرح مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها مشخص شد.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، افزود: بر اساس این طرح، مردم و گروه‌های مختلف آزادانه و بدون اخذ مجوز از فرمانداری‌ها می‌توانند اقدام به تشکیل اجتماع یا راهپیمایی کنند البته در این طرح آوردیم که برگزاری تجمع تنها در اماکنی که شورای تامین هر شهرستان مشخص کند، امکان پذیر است.



وی در ادامه اظهار کرد: این طرح در مجلس دهم تهیه و برای بررسی نهایی به صحن علنی ارسال شد اما فرصت بررسی در صحن فراهم نشد لذا در دوره فعلی مجدد این طرح را در کمیسیون امور داخلی کشور مطرح و بررسی کردیم. کار بررسی این طرح در کمیسیون به اتمام رسیده و در آینده نزدیک در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.



ابوترابی تصریح کرد: بر اساس طرح نحوه تشکیل تجمعات و برگزاری راهپیمایی‌ها مردم، گروه‌ها و صنوف مختلف که اعتراض یا انتقادی دارند می‌توانند بدون اخذ مجوز در اماکنی که شورای تامین هر شهرستان مشخص کرده است، تجمع کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 350378
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار