خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/14 - 13:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباس زاده مشکینی:

تثبیت و تقویت صلح و امنیت در منطقه قفقاز امری ضروری است/ لزوم هم‌افزایی میان همسایگان در مقابل فشارهای بیگانگان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قفقاز یکی از مناطق ژئواستراتژیک دنیا بوده و متصل کننده ایران به اروپا و روسیه است لذا فعالیت های کشورمان می تواند سبب تثبیت و تقویت صلح و امنیت در منطقه قفقاز شود.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات رییس جمهور کشورمان مبنی بر اینکه ایران همواره آمادگی دارد از ظرفیت‌های متنوع و کارآمد خود برای برقراری و تقویت صلح و امنیت در منطقه قفقاز استفاده کند، گفت: قفقاز یکی از مناطق ژئواستراتژیک دنیا بوده و متصل کننده ایران به اروپا و روسیه است.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین بسیاری از مسلمانان شیعه دنیا در منطقه قفقاز حضور دارند لذا از نظر جمعیتی و مذهبی نیز دارای اهمیت است.



وی با اشاره به اینکه ایران از حیث تاریخی، فرهنگی و اجتماعی پیوندهای عمیق با کشورهای حاضر در منطقه قفقاز دارد، ادامه داد: بر این اساس ایران می تواند رابطه هم افزا با کشورهای این منطقه داشته باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: فشارهای بیگانگان و تلاش آنها برای حضور در قفقاز و همچنین غیرواقع بینانه بودن برخی تحلیل ها در داخل کشور موجب شده نتوانیم آنطور که باید با کشورهای این منطقه هم افزایی داشته باشیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک فعالیت های کشورمان می تواند سبب تثبیت و تقویت صلح و امنیت در منطقه قفقاز شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 351417
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار