خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/03 - 15:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی خبر داد

تاکید بر فعالسازی بازارچه های مرزی در نشست مشترک فراکسیون مرزنشینان با معاونین وزیر کشور

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: در نشست فراکسیون مرزنشینان با معاونین وزیر کشور بر فعالسازی بازارچه‌های مرزی که می‌تواند سبب تحول و رونق اقتصاد مرزنشینان و کشور شود، تاکید و مقرر شد اقداماتی در این زمینه صورت گیرد.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست فراکسیون مرزنشینان با مقامات وزارت کشور گفت: در این نشست در خصوص وضعیت اقتصادی، امنیتی و رفاهی مرزنشینان مباحثی مطرح شد و همچنین پیشنهاداتی هم در رابطه با تنظیم معادلات مرزهای دریایی و خشکی، توسعه و امنیت پایدار مرزها ارائه شد.



وی افزود: همچنین در این جلسه بر فعالسازی بازارچه های مرزی که می تواند سبب تحول و رونق اقتصاد مرزنشینان و کشور شود تاکید و مقرر شد اقداماتی در این زمینه صورت گیرد.



نماینده مردم زاهدان در مجلس بیان کرد: در رابطه با لایحه دو فورتی ساماندهی مرزهای کشور هم گفت و گو شد و برخی از نمایندگان در این باره نقطه نظراتی داشتند و قرار بر این شد، پس از بررسی مجدد به صحن ارجاع داده شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه که معاونین وزیر کشور حضور داشتند بر فعالیت شورای توسعه امنیت پایدار مرزهای کشور که از مصوبات دولت نیز است و چندین کمیته هم در این رابطه تشکیل شده  اما  فعالیت چندانی ندارد تاکید شد.



این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: در ضمن مقرر شد کمیته ای متشکل از برخی نمایندگان استان های مرزی و دستگاه های مربوطه تشکیل شود و آخرین وضعیت مرزها را بررسی کنند تا بتوانیم به نحو شایسته ای تصمیات لازم را در لایحه برنامه هفتم توسعه  و بودجه برای مرزنشینان اتخاذ کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 355906
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار