خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/22 - 11:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
آصفری:

تامین امنیت خلیج فارس در گرو همکاری جمعی است/ ضرورت انجام عملیات‌های مشترک ائتلاف دریایی برای صلح پایدار

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: حضور بیگانگان در خلیج فارس صرفا موجب تنش آفرینی و ناامنی می شود، لذا امروزه شاهد شکل گیری ائتلاف دریایی میان جمهوری اسلامی و کشورهای عربستان، امارات، قطر، بحرین، عراق و غیره هستیم.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران مبنی بر اینکه برقراری امنیت در خلیج فارس با همگرایی کشورهای منطقه صورت می گیرد، گفت: جمهوری اسلامی به عنوان قدرت نظامی برتر در حوزه دریا محسوب شده و عملیات های مختلف نظامیان ایرانی در آب های بین المللی و خلیج فارس تایید کننده این امر هستند.



نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این راستا باید یادآور شد اعزام ناوگره ۸۶ نیروی دریایی کشورمان با نام ناوگروه ۳۶۰ متشکل از ناوشکن دنا و ناوبندر مکران به دور دنیا و بازگشت غرورآفرین به میهن عزیزمان تایید کننده این مهم محسوب شده و برای کشورهای دنیا پیام اقتدار دریایی جمهوری اسلامی را به همراه داشت.



وی با اشاره به اینکه حضور بیگانگان و قدرتهای فرامنطقه ای در خلیج فارس صرفا موجب تنش آفرینی و ناامنی می شود، ادامه داد: این موضوع برای کشورهای منطقه نیز مشهود شده لذا امروزه شاهد شکل گیری ائتلاف دریایی میان جمهوری اسلامی و کشورهای عربستان، امارات، قطر، بحرین، عراق و غیره هستیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایجاد ثبات در خلیج فارس به عنوان تامین کننده انرژی دنیا دارای اهمیت ویژه ای است لذا باید کشورهای این حوزه بر اساس توانمندی هایشان از حریم خلیج فارس حراست کنند، افزود: بر این اساس کشورهای همسایه به سمت تنش زدایی و بهبود روابط با یکدیگر حرکت خواهند کرد.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تغییرات سیاسی و دیپلماتیک رخ داده میان تهران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس موجب شده معادلات در همه عرصه ها خصوصا تامین امنیت این منطقه نیز تغییر کند، خاطرنشان کرد: بنابراین دیگر زمان اخراج نظامیان تروریست آمریکایی و غیره از خلیج فارس نزدیک شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 363179
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار