خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/02/12 - 09:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حسن بیکی:

بیگانگان با اختلاف افکنی در خلیج فارس به دنبال تامین منافع خود هستند/ لزوم تلاش برای بهبود روابط با کشورهای همسایه

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: کشورهای بیگانه حاضر در منطقه با دستاویز قرار دادن موضوعات مناقشه برانگیزی مانند تغییر نام خلیج فارس به دنبال ایجاد اختلاف برای کسب منافع بیشتر هستند.

ابوالفضل حسن بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روز ملی خلیج فارس و اهمیت این منطقه، اظهار داشت: بر اساس اهمیتی که ارتباطات در این عصر دارد، یکی از وظایف ذاتی وزارت امور خارجه این است که با کشورهای همسایه ارتباطات مناسبی را برقرار کند.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور، همسایه  است، بیان کرد: از حیث دارا بودن تعداد همسایگان، جمهوری اسلامی ایران، در رتبه سوم قرار دارد و وزارت خارجه نیز باید در راستای تقویت جایگاه ایران در خلیج فارس، تلاش کند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با کشورهایی مانند عمان، کویت و تا حدودی امارات متحده عربی ارتباطات حسنه‌ای داریم، ادامه داد: در همین زمینه لازم است ارتباطات خود را با کشورهایی مانند قطر و عربستان بهبود ببخشیم.



حسن بیکی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر بر حسن همجواری با کشورهای همسایه برای کسب منافع ملی، متذکر شد: می‌توان با بهبود روابط به افزایش امنیت ملی و ایجاد وحدت در بین کشورهای همسایه برقرار شود، در حال حاضر وضعیت ارتباطی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس مناسب است ولی با حد مطلوب فاصله دارد.



وی افزود: نام خلیج فارس در طول تاریخ بوده و جعل عناوین دیگر برای خلیج فارس قابل پذیرش نیست و کشورهای بیگانه حاضر در منطقه با دستاویز قرار دادن این موضوعات مناقشه برانگیز به دنبال ایجاد اختلاف برای کسب منافع بیشتر هستند.



عضو هیات رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌دانند ایران کشوری قدرتمند است و ایجاد ارتباط مناسب با ایران منجر به افزایش امنیت می‌شود، گفت: برخی از کشورهای غربی با ایجاد شانتاژهای گوناگون به دنبال خالی کردن جیب کشورهای حوزه خلیج فارس است./



پایان پیام

  • کد خبر : 197279
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار