خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/03 - 09:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

بودجه مرزبانی و حوزه دفاعی- امنیتی نباید مشروط به فروش نفت باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به شرایط منطقه‌ای، حفظ حریم مرزها و دفاع از مرزهای کشور، گفت: اعتبارات حوزه مرزبانی و دفاعی- امنیتی نباید مشروط به فروش بیشتر نفت باشد.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص ضرورت افزایش بودجه مرزبانی برای سال 1400، گفت: مقامات حوزه‌های امنیتی، دفاعی، انتظامی و نیروهای مسلح به تناسب، مسائل خود در نشست‌های کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور پیدا کردند و ضمن ارائه گزارش بودجه سال 1399 خود، پیشنهاداتشان درباره بودجه سال آینده را مطرح کردند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در بودجه ریزی و تعیین شاخص‌‌های بودجه بندی در حوزه‌های مرزبانی، دفاعی و امنیتی باید بنا را بر این بگذارد که نیازهای بخش دفاعی از بودجه عمومی تامین شود زیرا یکی از اولویت کشور موضوع دفاعی و امنیت ملی است.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس یازدهم اظهار کرد: امنیت پایه و اساس پیشرفت کشور است لذا این بخش‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. اغلب دستگاه‌ها از بودجه‌های تعیین شده نگران هستند. بودجه‌های حوزه مرزبانی، دفاعی و امنیتی را نباید به تامین منابع از صندوق توسعه ملی یا فروش بیشتر نفت در سال آینده احاله دهیم. افزایش‌هایی که در بودجه دیده شده منوط به فروش نفت است، اما بودجه‌های حوزه دفاعی، مرزبانی، امنیتی، نظامی و انتظامی نباید از محل‌هایی دیده شود که هنوز محقق نشده است.



نوش آبادی معتقد است: اگر اعتباراتی برای این حوزه‌ها دیده نشود، ما با مشکلات دفاعی و امنیتی مواجه می‌شویم. کمیسیون تلفیق بودجه هم باید این نگاه را دنبال کند. مباحث دفاعی و امنیتی با توجه به شرایط منطقه‌ای و حفظ حریم مرزها و دفاع از مرزهای کشور به ویژه با توجه به رشد پدیده های تروریستی در اولویت است و نباید از این بخش‌ها غفلت کنیم یا  بودجه‌های مرزبانی، دفاعی، نظامی، انتظامی و امنیتی را با بودجه قطره چکانی تامین کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 310644
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار