خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/19 - 17:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی:

به تاکتیک‌ها و روش دیپلماسی دکتر پزشکیان خوش‌بین هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است رئیس جمهور منتخب کشورمان با دیدگاه‌هایی که دارد می‌تواند از تاکتیک‌ها و روش‌های دیپلماسی مناسبی در برقراری روابط با سایر کشورها استفاده کند.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه سیاست خارجی بر اساس راهبردهای تعریف شده از سوی نظام کاملا است، گفت: هر دولتی که روی کار می آید ممکن است در روش ها و تاکتیک ها ابداعاتی داشته باشد اما راهبردهای اصلی به قوت خود پا بر جا است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه با شناختی که از دکتر پزشکیان داریم قطعا باید به تاکتیک ها و روش های دیپلماسی ایشان خوش بین باشیم، عنوان کرد: اقدام مثبتی در زمان دولت رئیس جمهور شهید کشورمان صورت گرفت که آن هم اولویت قرار دادن کشورهای همسایه در برقراری ارتباط بود که بسیار تأثیرگذار بود.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که در وهله بعدی کشورهایی در اولویت قرار گرفت که می توانست تغییرات اساسی در سفره مردم ایجاد کند، اظهار کرد: قراردادهای اقتصادی و تجاری با چین، هند و روسیه از جمله اتفاقات خوب در حوزه سیاست خارجی در 3 سال اخیر بود.

مالکی یادآور شد: سفر رئیس جمهور شهید کشورمان به پاکستان نیز سیاست های بسیاری را میان دو کشور روشن کرد و مسیر جدیدی را پیش پای ایران و پاکستان بنا نهاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نوع نگاه آقای پزشکیان دال بر روشنگری خوب و نگرش مناسب در جهت سیاست خارجی کشور است، تصریح کرد: ما نیز باید خوشبینانه به این سیاست نگاه کنیم و مجلس نیز باید بتواند از این ظرفیت استفاده کند و با همکاری با دولت به سمت توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه با کشورهای دیگر برود./

پایان پیام

  • کد خبر : 380407
کلمات کلیدی
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار