خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/01 - 18:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
شجاعی علی آبادی با اشاره به اصلاح لایحه برگزاری تجمعات قانونی؛

بستر امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به مسئولان فراهم شود

نائب رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس اعتقاد دارد باید بستر امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به مسئولان فراهم و در این میان نیز محدودیت برایشان ایجاد نشود و خدایی نکرده برچسبی به آنان زده نشود.

حسن شجاعی علی آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات معاون حقوقی رئیس‌جمهور در خصوص اصلاح لایحه برگزاری تجمعات قانونی، گفت: جمهوری اسلامی حکومتی مردمی است و بر این اساس مردم نیز در مدیریت جامعه نقش فعال و جدی دارند.



نماینده مردم ابهر،خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آماده سازی بسترهای مطالبه گری مردم می تواند به بهبود اوضاع کشور کمک کند، اظهار کرد: مطالبات مردم همواره به حق است زیرا شاید ظلم، رانت خواری و مسئله دیگری را مشاهده کردند که می خواهند برطرف شود یا درصدد شفافیت امور هستند.



وی با اشاره به اینکه ارزش های دینی نیز تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر دارد که برای تببین آن نیاز به بسترسازی است،  ادامه داد: در واقع باید بستر امر به معروف مردم نسبت به مسئولان فراهم شود و زمینه نهی از منکر برایشان فراهم شود. در این میان نیز محدودیت برایشان ایجاد نشود و خدایی نکرده برچسبی به آنان زده نشود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: هر چند در این میان باید مراقب بود دشمنان از چنین تجمعات و مطالبه گری ها سوءاستفاده نکند؛ البته مردم و مسئولان به بلوغ سیاسی رسیده اند که به دشمنان بهاء ندهند تا فضا برای سوءاستفاده ایجاد نشود. در مصداق های مختلفی مشاهده شده که مردم در میدان حضار شده و تاکید کردند به جمهوری اسلامی و ولایت و رهبری معظم انقلاب اعتقاد دارند اما اعتراضاتی نیز دارند که باید به آنان رسیدگی شود.



نائب رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصول قانون اساسی به برگزاری تجمعات قانونی اشاره صریح داشته است، خاطرنشان کرد: بر این اساس دولت باید تلاش کند در تدوین لایحه اصلاحی در این رابطه با نمایندگان مردم هماهنگی بیشتری داشته باشد تا زمینه سازی مذکور تسهیل شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 357441
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار