خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/05 - 14:29
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بریکس نقش بی‌بدیلی در نظم نوین جهانی ایفا می‌کند/ اهمیت حضور ایران در بریکس با توجه به اقدامات یکجانبه‌گرایی آمریکا و اروپا

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد:در نظم نوین جهانی،ائتلاف گرایی و سازمان های چند جانبه نفش مهم و بی بدیلی ایفا می کند و حضور رئیس مجلس در بین روئسای مجالس عضو بریکس بسیار مهم ارزیابی می شود.

وحید جلال زاده  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برگزاری نهمین اجلاس روئسای مجالس کشورهای عضو بریکس، گفت:در نظم نوین جهانی، ائتلاف گرایی و سازمان های چند جانبه نقش مهم و بی بدیلی ایفا می کنند و حضور جمهوری اسلامی ایران در این ائتلاف ها در شرایطی که اروپا و آمریکا در اقدام یکجانبه علیه کشورمان به دنبال حذف جمهوری اسلامی ایران هستند، بسیار مهم است.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود:در سیاست متوازن و حضور فعال در سازمان ها و ائتلاف های بین المللی که سیاست دولت و مجلس بوده است، حضور رئیس مجلس در بین روئسای مجالس عضو بریکس بسیار مهم ارزیابی می شود.



وی همچنین تصریح کرد:دیپلماسی پارلمانی در چنین نشست هایی تقویت می شود و در راستای ارتقاء روابط سیاسی و توسعه ای ما با کشورهای عضو بریکس  مهم خواهد بود و بی شک حضور هیات پارلمانی ایران دستاورد های خوب و مهمی خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 368928
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار