خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/05 - 14:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
علیزاده:

بریکس باید در همه ابعاد رشد و توسعه یابند

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد دولت های عضو بریکس روابط خوبی دارند و در این راستا باید مجالس این کشورها نیز به سمت تعاملات و همکاری های مشترک حرکت کنند زیرا این امر به تقویت روابط و مناسبات دولت هایشان کمک خواهد کرد.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اهمیت سفر رییس قوه مقننه به آفریقا جنوبی و شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس، گفت: نظم کنونی جهان عادلانه نبوده و منافع جمعی را شامل نمی شود زیرا برخی از قدرت ها می خواهند اعتقادات و نظرات خود را به دیگر کشورها دیکته کنند.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه جهانی در گروه صلح پایدار است، اظهار کرد: چنین هدفی از سوی کشورهای عضو بریکس به صورت جدی پیگیری می شود زیرا همه کشورهای عضو سیاست چندجانبه گرایی را دنبال می کنند.











علی علیزاده


 



وی ضمن تاکید بر اینکه همکاری های چندجانبه می تواند آثار منفی تهدیدات اقتصادی و نابسامانی های سیاسی را کاهش دهد، ادامه داد: این مهم در حالیست که بریکس از کشورهایی تشکیل شده که دارای مولفه قدرت اقتصادی و سیاسی در نظام بین الملل هستند و می توانند در این راستا حرکت کنند و حتی کشورهای دنیا را نیز با خود همراه سازند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اقتصادهای پایدار جهانی می توانند چالش های آینده را کنترل کنند، افزود: بر این اساس اگر کشورهای بریکس که با هدف تعاملات اقتصادی در کنار هم قرار گرفتند بتوانند ساز و کار جدیدی را شکل دهند، حتما رشد و شکوفایی اقتصادی را تجربه خواهند کرد که این امر برای کشورهای غربی گران تمام می شود.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ائتلاف هایی مانند بریکس باید در همه ابعاد رشد کنند و توسعه یابند، خاطرنشان کرد: در واقع امروزه دولت های عضو بریکس روابط خوبی دارند و در این راستا باید مجالس این کشورها نیز به سمت تعاملات و همکاری های مشترک حرکت کنند زیرا این امر به تقویت روابط و مناسبات دولت هایشان کمک خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368930
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار