خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/17 - 10:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی:

برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی بر تحریم صهیونیست‌ها اثرگذار است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه برخی از کشورها با صهیونیست ها مراودات اقتصادی و غیره دارند از این رو برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی می تواند در قطع همکاری آنها و تحریم استفاده از کالاهای اسرائیلی اثرگذار باشد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص سفر رییس جمهور کشورمان به عربستان در راستای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، گفت: حوادث مربوط به غزه و اقدامات صهیونیست ها موجب شده وجدان عمومی کل بشریت در جهان جریحه دار شود و این مهم در رابطه با کشورهای اسلامی که مشترکات زیادتری با مردم مسلمان فلسطین دارند شدت بیشتری دارد.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای فعال سازمان همکاری اسلامی محسوب می شود،  اظهار کرد: بر این اساس قرار بود نشستی در خصوص فلسطین با میزبانی تهران برگزار شود اما با توجه به ظرفیت های کشورهای اسلامی و همچنین سازمان مذکور، تلاش شد سازمان همکاری اسلامی اجلاسی را تشکیل دهد.



وی با بیان اینکه مقامات ارشد کشورمان رایزنی های متعددی با سران حاضر در این اجلاس خواهند داشت زیرا اکنون افزایش فشار سیاسی بر آمریکایی ها و صهیونیست ها دارای اهمیت دوچندان است، ادامه داد: متاسفانه برخی از کشورها با صهیونیست ها مراودات اقتصادی و غیره دارند از این رو برگزاری این اجلاس می تواند در قطع همکاری آنها و تحریم استفاده از کالاهای اسرائیلی اثرگذار باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به نقش سازمان های بین المللی در حمایت از مردم غزه، افزود: متاسفانه اکنون امیدی به سازمان های بین المللی نیست و حتی شورای امنیت سازمان ملل به دلیل وتوهای ایالات متحده فلج شده است لذا کشورهای اسلامی خودشان باید ابتکار عمل به خرج دهند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد که اکنون رابطه دوجانبه میان ایران و عربستان بهبود یافته لذا سفر رییس جمهوری به این کشور فرصتی مغتنم برای دیدار با مقامات عربستانی نیز خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 371179
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار