خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/01 - 18:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
همتی:

برپایی بیمارستان نزاجا در مناطق زلزله‌زده ترکیه توصیف واقعی حمایت از حقوق بشر است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد علی رغم اینکه ایران همواره قربانی عدم رعایت حقوق بشر است اما تلاش کرده به معنای واقعی با اقداماتش در مناطق آسیب دیده ترکیه و همچنین زلزله زده سوریه، مولفه حمایت از حقوق بشر را توصیف کند.

حسن همتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برپایی بیمارستان سیار ۵۰ تختخوابی نیروی زمینی ارتش ایران در مناطق زلزله زده ترکیه مانند شهر آدیامان، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول حسن همجواری و انسان دوستی از هیچ تلاشی برای کمک به مردم آسیب دیده ترکیه دریغ نکرده است.



نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع ایران تلاش کرده به معنای واقعی با اقداماتش در مناطق آسیب دیده ترکیه و همچنین زلزله زده سوریه، مولفه حمایت از حقوق بشر را توصیف کند.



وی با اشاره به اینکه هر کشوری وقتی نیاز به کمک دارد باید به آن کمک کرد و این امر موضوعی است که در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: در این میان باید یادآور شد متاسفانه مردم خوی نیز با مشکلات و آسیب های پس از زلزله دست به گریبان بوده و نیروهای امدادی در این منطقه نیز در حال کمک رسانی هستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که به دلیل اعمال تحریم های غربی ها مردم سوریه برای دریافت کمک دچار مشکل هستند که بیانگر یک بام و دوهوای غربی ها در مواجه با حقوق بشر است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی همواره به ملت های همسایه کمک کرده که در این میان می توان به پناه دادن به مردم افغانستان به دلیل تجاوزگری آمریکایی طی سالیان طولانی اشاره کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 357440
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار