خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/01 - 16:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده مطرح کرد

بروز و ظهور دیپلماسی پارلمانی در سایه اجلاسیه‌های بین‌المللی با حضور نمایندگان مجلس

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی دیپلماسی پارلمانی را مسیری مؤثر برای انعکاس دیدگاه‌ها و سیاست‌های جمهوری اسلامی در فضای بین‌المللی دانست و گفت: صدای انقلاب اسلامی از طریق نمایندگان حاضر در اجلاسیه‌های بین‌المللی به گوش جهانیان می‌رسد.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان با ایشان پیرامون ضرورت توجه مجلس به حوزه سیاست خارجی در عین تعامل سازنده با دولت در این زمینه، گفت: مجلس یازدهم به ویژه کمیسیون امنیت ملی با معاونت پارلمانی وزارت امور خارجه و شهید خدمت دکتر امیرعبداللهیان ارتباط سازنده ای داشت.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه وزارت امور خارجه دولت سیزدهم همواره از همراهی نمایندگان مجلس دوره یازدهم استفاده می کرد، یادآور شد: از این رو بین قوه مقننه و قوه مجریه به ویژه در حوزه دیپلماسی ارتباط خوبی برقرار بود و دستگاه دیپلماسی از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی بهره برد.

وی همچنین با اشاره به اجلاسیه هایی که در سطوح مختلف بین المللی و منطقه ای برگزار می شود، عنوان کرد: صدای انقلاب اسلامی از طریق این اجلاسیه ها که نمایندگان مجلس نیز در آن عضویت دارند، به گوش جهانیان می رسد لذا دیپلماسی پارلمانی می تواند مسیر مؤثری برای انعکاس دیدگاه ها و سیاست های جمهوری اسلامی باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری از اینکه قوای سه گانه فرمایشات رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب قرار دهند، گفت: مجلس باید در حوزه روابط خارجی، برجام، اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، انرژی هسته ای و فعال کردن مسیر اجرای قراردادهای بریکس و شانگهای با تعامل با وزارت امور خارجه و دولت چهاردهم فعال تر از قبل باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380813
کلمات کلیدی
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار