خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/26 - 10:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور:

برخی از نمایندگان بخاطر منافع شخصی از تصمیمات فراکسیون تبعیت نمی کنند / براساس مرامنامه فراکسیون انقلاب افراد ملزم به تمکین از نظر جمعی هستند

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی در برخی موارد تصمیماتی می گیرند که برخلاف تصمیم فراکسیون انقلاب اسلامی است. این در حالی است که یکی از اصول اولیه کار جمعی تبعیت از تصمیم گروهی است. به نظر می رسد این نوع رفتار به دلیل این است که برخی منافع شخصی شان را بر منافع گروهی ترجیح می دهند.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تصمیمات برخی اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی که برخلاف تصمیم فراکسیون است، گفت: فراکسیون یک تشکل همراهی است و اساسنامه و مرامنامه مشخصی دارد و بر اساس اهدافی افراد در فراکسیون انقلاب اسلامی دور هم جمع شده اند و می خواهند به یک هدفی برسند. بنابراین اگر تصمیمی در فراکسیون اتخاذ شد باید همه از آن تصمیم تبعیت کنند.



وی افزود: تبعیت از تصمیم جمعی فراکسیون از اصول اولیه تشکیلات است. همچنین انسجام در رای و انسجام در اعلام مواضع از دیگر اصول کار جمعی و تشکیلاتی است. بنابراین معتقدم اگر در فراکسیون یک تصمیمی گرفته شد، بعدا در جای دیگری نمی توان رای را تغییر داد و به گونه دیگری موضع گرفت.



رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در خصوص چرایی تصمیمات انفرادی برخی از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی، تاکید کرد: شاید برخی از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی منافع خودشان را بر منافع گروهی ترجیح می دهند.



نماینده مردم یزد و اشکذر با تاکید بر اینکه بر اساس مرامنامه فراکسیون انقلاب افراد ملزم به تمکین از نظر جمعی هستند،خاطرنشان کرد: این افراد از نظر جمعی اعضای فراکسیون تبعیت نمی کنند و این در حالی است که بر اساس مرامنانه و اساسنامه اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی باید به صورت مشترک در برخی از بزنگاه‌ها تصمیم بگیرند و هدف مشترکی داشته باشند.



جوکار به آسیب تصمیم فردی برخی از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یقینا تصمیمات فردی اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی به موقعیت فراکسیون لطمه وارد می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 361758
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار