خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/03/31 - 11:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
کاظمی:

برجامی وجود ندارد که ایران بخواهد از آن خارج شود

نماینده مردم پلدختر در مجلس یازدهم معتقد است برجامی وجود ندارد که ایران بخواهد از آن خارج شود، اما ناگفته نماند که همه ارکان نظام باید طبق منویات رهبری در این زمینه قدم بردارند.

سید حمید رضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس انرژی اتمی، اشاره کرد و گفت: اعضای شورای حکام، آمریکا و اروپا همه هماهنگ با هم علیه جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کنند و اگر گاه و بی گاه یکی از این کشورها علیه ایران داستان‌سرایی می‌کند؛ هدفشان از این اقدامات تکمیل زنجیره تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان است.



وی در ادامه افزود: برجام سه طرف اصلی دارد که یکی اروپا و آمریکا بوده و دیگری هم ایران است؛ متاسفانه اروپایی‌ها زمانی که آمریکا از برجام خارج شد هیچ‌گونه عکس‌العملی از خود نشان ندادند و الان هم در جایی که آمریکا را به دلیل عدم پایبندیشان به برجام تحت فشار قرار دهند عکس آن عمل کردند و ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و اعلام می‌کنند که ایران بایستی به تعهدات برجامی خود که هیچ کدام از کشورهای عضو به آن پایبند نبودند عمل می‌کرد.



نماینده مردم پلدختر تاکید کرد: کشورهای اروپایی عضو برجام و همچنین آمریکا به صورت هماهنگ علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند؛ بنابراین ما هم بایستی هوشیارانه با این مسئله طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب برخورد کنیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وقتی که اروپا و آمریکا به برجام پایبند نبودند و استراتژی اصلی آنها عدم اجرای تعهداتشان بود چرا دولت بنایی برای خروج از برجام ندارد؟ اشاره و اظهار کرد: معتقدم برجامی وجود ندارد که ایران بخواهد از آن خارج شود این یک معاهده بین المللی بود که طرف‌های مقابل باید به آن پایبند می‌بوند و اما این اتفاق نیفتاد؛ چرا که فقط ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرد.



کاظمی در ادامه به گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای از سوی ایران اشاره کرد و افزود: ایران هم گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای را برای تلنگر به اروپایی‌ها برداشت و به آنها گوشزد کرد که اگر آمریکا را تحت فشار قرار ندهند ما  نیز مرحله به مرحله از برجام خارج می‌شویم./



پایان پیام

  • کد خبر : 299679
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار