خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/02 - 17:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

بخشنامه معاونت سیاسی خلاف قانون اساسی و با هدف ایجاد محدودیت برای نمایندگان تدوین شده بود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: بخشنامه معاونت سیاسی خلاف قانون اساسی و با هدف ایجاد محدودیت برای نمایندگان تدوین شده بود.

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تأکید براینکه هر فردی باید به وظیفه قانونی خود عمل کند، گفت: در دولت های گذشته در سال منتهی به انتخابات مجلس، وزارت کشور برای اینکه شبهاتی ایجاد نشود از نمایندگان و کاندیداها می خواست تا موازین را رعایت کند، با این اقدام مقدمات برگزاری انتخابات فراهم می شد.



نماینده مردم ارومیه در مجلس بیان کرد: اما در این دوره، معاون سیاسی وزیر کشور، بدون مشورت با شخص وزیر بخشنامه ای صادر کرد و برخلاف قانون اساسی محدودیت های بیشتری برای نمایندگان در سال انتخابات در نظر گرفت که با اعتراض نمایندگان به اشتباه خود پی بردند.



وی تاکید کرد: این بخشنامه را خطا در ایجاد مقدمات برگزاری انتخاباتی بزرگ تلقی می کنیم که با ورود وزیر و نمایندگان مجلس بخشنامه ابطال شد.



این نماینده مجلس ادامه داد: از آنجایی که ممکن از معاون سیاسی در ادامه راه برگزاری انتخابات دچار خطاهای دیگر شود، انتظار می رود وزیر کشور که فردی توانمند است و از عملکرد او دفاع می کنیم می خواهیم در انتصاب معاونان خود بازنگری کند و تصور می کنم وزیر کشور در حال بررسی انتخاب فرد مناسبی برای این معاونت است و اگر چنین اصلاحی صورت نگیرد از ابزار قانونی مجلس استفاده می کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 365684
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار