خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/08 - 16:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
امروز صورت گرفت

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از نقطه صفر مرزی خوزستان/ لزوم توسعه متوازن در حوزه های انتظامی، مردمی و زیرساختی

هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از مرز جزیره مینو و نقطه صفر مرزی نهر خیّن و همچنین مرز خرمشهر بازدید و با مرزبانان این منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متشکل از شهریار حیدری رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی، سیدعلی آقازاده دافساری رئیس کمیته دفاعی، علی علیزاده عضو هیات رئیسه کمیسیون، شبیب جویجری نماینده اهواز و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه حضور در استان خوزستان از ظهر امروز با حضور در نقطه صفر مرزی و جزیره مینو واقع در سواحل اروند و همچنین دهانه خلیج فارس از این منطقه بازدید نمودند و پس از آن از مرز مشترک آبی با عراق در منطقه خرمشهر و نهر خیّن و پاسگاه آبی مرزی این منطقه دیدن و مشکلات مرزبانان را بررسی نمودند.



 



شناخت نیازهای مناطق مرزی در آستانه بررسی برنامه هفتم توسعه و بودجه می‌تواند راهگشا باشد



شبیب جویجری نماینده اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت و درخصوص این بازدید اظهار داشت: در آستانه بررسی برنامه هفتم توسعه و همچنین ورود به فصل بودجه، شناخت نیازهای مناطق مرزی کشور و آشنایی با کمبودها، مطالبات و ظرفیت های مرز می‌تواند ما را برای توجه مطلوب تر به این مناطق کمک کند.



وی افزود: فرمایش مقام معظم رهبری درباره لزوم توجه به مرز نکته‌ای طلایی است که نشان دهنده اهمیت مرز و ظرفیت های آن است و این سفر به ما نشان داد که نیازهای فراوانی در این مناطق وجود دارد. به ویژه با توجه به عقب افتادگی هایی که ناشی از سال های جنگ تحمیلی است، می طلبد که توجه ویژه ای به استان خوزستان صورت گیرد.



وی با بیان اینکه مناطق مرزی خوزستان مطالبات مردمی، زیرساختی، انتظامی و امنیتی دارند، گفت: این نیازها و مطالبات در رفع نیازها در این حوزه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما باید ضمن توسعه مرزها ملاحظات امنیتی و انتظامی را نیز در نظر بگیریم تا جلوی سوءاستفاده عناصر دشمن را نیز بگیریم و هدف اصلی این سفر نیز شناخت نقاط ضعف، قوت و نیازهای مرز و پیدا کردن بهترین راهکار برای یک توسعه متوازن در سه حوزه انتظامی و امنیتی، مردمی و زیرساختی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 352827
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار