خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/02 - 09:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

ایران زیر بار دیپلماسی سلطه طلبانه نمی رود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: ایران به دنبال برقراری ارتباط دیپلماسی ارزان، به صرفه، سریع، عادلانه است نه سلطه طلبانه، بنابراین فرقی نمی کند چه کسی رئیس جمهور آمریکا می شود.

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ادعای ترامپ مبنی بر اینکه آماده کار با ایران است اما به نظر می رسد ایران منتظر دولت بعدی است و جان کری نمی خواهد آنها الان توافق کنند، گفت: این ادعای ترامپ تازگی ندارد، او از رو اول که با رفتاری نابخردانه از زیر بار تعهدات برجام خارج شد، ادعا می کرد حاضر است با ایران همکاری داشته باشد.



نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: ترامپ خارج از چارچوب برجام به دنبال همکاری با ایران است، ازاین رو بهانه جویی می کند در واقع او خواهان همکاری و ارتباط نیست اگر چنین بود اقداماتی که باید را انجام می داد اما در عوض شاهد هستیم در مسیر تحریم ها هر کاری که می شد را انجام داد.



وی تاکید کرد: افزایش تحریم های ایران نشان می دهد خوی ددمنشانه ترامپ با حرفی که می زند مطابقت ندارد و نمی توان به ارتباط یا همکاری با این دولت اعتماد کرد.



این نماینده مردم در مجلس با اشاره به شرایط حاکم برجهان، گفت: ایران، آمریکا و سایر کشورها در بدترین شرایط بیولوژیکی قرار دارند با این وجود ترامپ به جای اینکه نرمش نشان دهند و برای مقابله با کرونا همکاری کند تحریم های خود علیه ایران را تشدید کرده است، در واقع صحبت های ترامپ دروغ محض است.



نانواکناری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه ترامپ تصور می کند ایران می خواهد با دولت آتی آمریکا توافق و مذاکره داشته باشد، اظهار داشت: اینکه دولت آینده آمریکا چه سیاستی را دنبال خواهد کرد قابل پیش بینی نیست، ممکن است فردی بهتر یا بدتر از ترامپ از سوی مردم ایالات متحده انتخاب شود و سکان دار کاخ سفید شود.



وی تاکید کرد: ایران به دنبال برقراری ارتباط دیپلماسی ارزان، به صرفه، سریع، عادلانه است نه سلطه طلبانه، بنابراین فرقی نمی کند چه کسی رئیس جمهور آمریکا می شود، انتظار می رود همان طور که ما در موضوع برجام نرمش قهرمانانه نشان دهیم آمریکایی ها نیز چنین کنند اما آنها بر خلاف ادعایشان از نرمش قهرمانانه ایران سوء استفاده کرده اند.



این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به موضوع تاثیرگذاری جان کری بر توافق بین ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: هریک از عناصر دیپلماسی نسبت به جهان کشورش اثر گذاراست، اما اینکه ترامپ کری را بهانه می کند جای تعجب دارد چرا که او می تواند با بازگشت به برجام و رفع تحریم ها مسیر همکاری را فراهم کند و دیگر جان کری نمی تواند تاثیری بر این امر داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 296924
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار