خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/26 - 18:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقتدایی با اشاره به پاسخ موشکی سپاه به اسرائیل:

ایران در پیشانی حمایت از صلح و امنیت بین‌المللی قرار گرفت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است ملت‌های آزاده دنیا امروز ایران را جلودار حفاظت از صلح در هزاره سوم و جبران کننده بخشی از کم‌کاری های نظام بین الملل می‌دانند.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پاسخ موشکی سپاه پاسداران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: آنچه امروز اتفاق افتاد نشان داد جمهوری اسلامی ایران در تأمین منافع ملی خود، اقتدار، عزم و اراده لازم را دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امروز ایران در جهان اسلام در پیشانی حمایت از صلح و امنیت بین المللی قرار گرفته و نشان داد که به ددمنشی ها، نقض حقوق بشر و عدم پایبندی به حقوق بین المللی از سوی رژیم اشغالگر قدس، پاسخ مناسب را می دهد.

وی در ادامه این اقدام را آغاز مسیری برای تأمین صلح و امنیت بین المللی و جبرانی برای کاستی های نظام بین الملل دانست و افزود: شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز نتوانسته بود در این زمینه به وظایف خود عمل کند از این رو ایران بر اساس مفاد منشور سازمان ملل اقدامی کرد که تأمین کننده منافع ملت ایران، امت اسلامی و تضمین کننده صلح در سطح بین المللی است.

مقتدایی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نشان دادند دست بلند ایران می تواند گوش نقض کنندگان حقوق بین الملل و برهم زنندگان نظم و امنیت بین المللی را گرفته و سرجای خود بنشاند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه امروز چشم های جمهوری اسلامی ایران بیناتر، دست هایش بلندتر و گام هایش برای تنبیه متجاوز کاملا در معرض دید جهانیان قرار گرفته است، ابراز داشت: طبیعی و بدیهی است که ملت های آزاده و افکار عمومی از این روند حمایت کرده، ایران را جلودار حفاظت از صلح در هزاره سوم دانسته و بخشی از کم‌کاری های نظام بین الملل را نیز جبران شده بدانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: روزهای آینده ثابت می کند این اقدام جمهوری اسلامی ایران، تأمین کننده امنیت در سراسر جهان است از این رو دولت های مدافع امنیت باید به دنبال تأمین منافع کل جهانیان باشند./

پایان پیام

  • کد خبر : 377160
کلمات کلیدی
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار