خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/30 - 14:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی:

ایران اگر از آمریکا می ترسید به عین اسد حمله نمی کرد/ تنش تهران و ریاض در سطح اقدام نظامی نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تنش بین کشورهای بزرگ منطقه به نفع اسرائیل و آمریکا است و یکی از ریشه های اختلاف تهران و ریاض به شیطنت های آمریکا و رژیم صهیونیستی بر می گردد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ادعای اخیر یکی از مقامات آمریکا مبنی بر اینکه مانع حمله ایران به عربستان شده است، گفت:آمریکا و رژیم صهیونیستی از بهبود روابط ایران و عربستان ناراحت هستند و همواره وحشت دارند، تنش بین کشورهای بزرگ منطقه به نفع اسرائیل و آمریکا است و یکی از ریشه های اختلاف تهران و ریاض به شیطنت های آمریکا و اسرائیل بر می گردد.



وی ادامه داد: اکنون که گفتگوهای ایران و عربستان به نتایج مثبتی ختم شده و احتمال بازگشایی سفارتخانه ها وجود دارد انتشار اخباری مبنی اینکه ایران به عربستان یا هر کشور دیگری حمله می کند، صرفا خبرسازی است، آنها مدعی شدند ترس ایران از تمهیدات آمریکا مانع جنگ شده است.



این نماینده مجلس تاکید کرد: ایران اگر از آمریکا می ترسید به پایگاه نظامی عین اسد آمریکا در عراق حمله نمی کرد، ایران منطقه نشان داده است برای انجام کاری از آمریکا ترسی ندارد.



رحیمی جهان آبادی بیان کرد: ایران تنشی با عربستان در این سطح ندارد که بخواهد وارد چالش نظامی با ریاض شود، چالش ها، سوء تفاهم‌ها و اختلاف نظرهایی که بوده در قالب گفتگو حل می شود، سیاست ایران کاهش تنش و بهبود روابط با کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس است و باید مواظب شیطنت آمریکا و اسرائیل باشیم که با این خبرسازی ها یا اقدامات و رفتارهای کینه ورزی هایی که دارند روابط را به سمت تیرگی و چالش نبرند. آنها می خواهند کشورهای منطقه با هم اختلاف داشته باشند تا بتوانند به نفوذ خود را در منطقه تداوم بخشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 352438
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار