خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/21 - 14:58
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : سیاسی
شاکری:

ایرانیان خارج از کشور سفیران کشور در سراسر دنیا هستند

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، گفت: ایرانیان خارج از کشور سفیران کشور در سراسر دنیا هستند و خواهان استفاده از توان و ظرفیت آنها هستیم.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با یادآوری اظهارات وزیر امور خارجه در نشست کارگروه کنسولی شورای عالی امور ایرانیان خارج کشور، گفت: شورایعالی ایرانیان خارج کشور با کارگروه های تخصصی خود مسئول پیگیری مسائل اتباع کشورمان است.



وی افزود: ایرانیان دو تابعیتی می‌خواهند از شرایط خود در کشور مطلع باشند و باید یک مرجعی از وضعیت تررد و حضور آنها در کشور اطمینان حاصل کنند همچنین این حق را دارند که درباره وضعیت اقامت، تحصیل، اقدامات تجاری و..اطلاعات خود را از یک مرجع قابل اطمینان کسب کنند و اگر بتوانیم این دو موضوع را برای آنها تعیین تکلیف کنیم، حتماً مورد استقبال ایرانیان خارج از کشور قرار می گیرد.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایرانیان خارج از کشور سفیران ایران در نقاط مختلف دنیا هستند و همانطور که از ظرفیت خارجی در کشور استقبال می‌کنیم باید از توان نیروهای ایرانی خارج از کشور نیز حداکثر استفاده را ببریم و این اطمینان را به آنها بدهیم که امنیت آنها در کشور حفظ می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 367977
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار