خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/02 - 15:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی:

انگلیس بجای اتهام‌زنی به ایران، تولید سلاح اتمی توسط رژیم غاصب اسرائیل را محکوم کند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مقامات انگلیس بجای اتهام زنی به ایران، نسبت به سوءاستفاده صهیونیست ها از انرژی هسته ای و تولید سلاح اتمی واکنش نشان دهند و آن را محکوم کنند.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ادعای افزایش تهدیدات ناشی از ایران در نسخه جدید سند بازنگری سیاست خارجی و دفاعی دولت انگلیس، گفت: در این سند نسبت به پیشرفت برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان ابراز نگرانی شده که اقدامی زیاده خواهانه محسوب می شود.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده هیچگاه درصدد دستیابی به تسلیحات ضدبشری اتمی نبوده و در چارچوب مقررات بین المللی از این ظرفیت استفاده می کند لذا انگلیسی ها حق ندارند در این رابطه اظهارنظر خلاف واقع کنند.



وی با اشاره به اینکه انگلیسی ها خودشان از فناوری های هسته ای مانند رادیوداروها، تولید انرژی برق و غیره بهره مند هستند، ادامه داد: این مهم در حالیست که ایران تحت تحریم قرار دارد و باید خودش رادیوداروها را برای بیمارانش تولید کند؛ بر این اساس انگلیسی ها چطور می توانند نسبت به فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران ابراز نگرانی کنند در حالی که خودشان نیز از این ظرفیت استفاده می کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه صنعت هسته ای ایران بومی بوده و غربی ها مانند انگلیس نمی توانند مردم ایران را از این نعمت محروم کنند، افزود: به مقامات انگلیسی توصیه می شود بجای اتهام زنی به ایران، نسبت به سوءاستفاده صهیونیست ها از انرژی هسته ای و تولید سلاح اتمی واکنش نشان دهند و آن را محکوم کنند.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انگلیسی ها متاسفانه درصدد دامن زدن به سیاست ایران هراسی هستند و این دسیسه از سوی کاخ سفید به آنها دیکته می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359126
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار