خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/23 - 16:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
پیرهادی:

انسجام ملی نباید قربانی سهل‌انگاری‌ها و تاخیرها در سیاست‌گذاری‌ فرهنگی شود/نباید با برخوردهای سلیقه‌ای در موضوع حجاب آب به آسیاب دشمن ریخت

نایب رئیس فراکسیون انقلاب مجلس گفت: در بحث حجاب و استمرار تقید شرعی و فرهنگی جامعه به آن باید کار را به کاردان و متخصصان فرهنگی و مذهبی سپرد و از سوی دیگر نباید اجازه داد تا امنیت و انسجام ملی جامعه قربانی سهل انگاری ها و تاخیرها در سیاست گذاری در این حوزه شود.

محسن پیرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت  درباره مسئله حجاب، گفت: حجاب یک واجب شرعی و الزام قانونی و باور فرهنگی در جامعه ایرانی است اما باید به این نکته توجه داشت که مسیر تحقق و رعایت قانون در کشور که به دلایل مختلف محل تنازع اجتماعی قرار گرفته است نباید خود به یک مسئله پیشرونده تبدیل شود.



 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: شرایط فعلی که بخشی از جامعه به بحث حجاب حساس شده و بخشی دیگر هرچند محدود و کوچک درصدد نافرمانی مدنی از این اصل فرهنگی و قانونی است را نمی‌شود به آزمون و خطا گذاشت و بدون چشم‌انداز و قاعده و قانون به مصاف آن رفت. نمی‌شود با برخوردهای سلیقه‌ای و بدون آگاهی و علم به عواقب برخی واکنش‌ها آب به آسیاب دشمنان بریزند.



وی اضافه کرد: ورای توصیه‌ها، تاکیدات و سفارشات مذهبی و شرعی در بحث حجاب و قید و شرط‌ها و قواعد و قوانین آن، نباید از یاد ببریم که حجاب موضوعی فرهنگی در جامعه ایرانی است که ریشه در باورهای دینی، اعتقادات و رسوم ایرانیان دارد، حجاب و عفاف دو ارزش بزرگ در باور فرهنگ جامعه ایرانی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در چهار دهه گذشته مسائل فرهنگی و اجتماعی ما آنطور که باید و شاید در سیاستگذاری‌ها دیده نشده‌اند یا بصورت جدی بدان ورود نشده است. ما در حوزه سیاستگذاری فرهنگی و اجتماعی عقب ماندگی جدی را شاهد هستیم بنابراین برای جبران این عقب ماندگی ها نمی شود، در مصاف با تحرکات دشمنان یک شبه راه صد ساله را رفت. امنیت و انسجام ملی نباید قربانی سهل انگاری‌ها و تاخیرها در سیاست‌گذاری ها یا بکارگیری سیاست‌های غلط شود.



نایب رئیس فراکسیون انقلاب مجلس  تصریح کرد: مانورهای مکرر دشمنان و معاندان نظام برای ناراضی تراشی در جامعه ایرانی از موضوع حجاب نشان از این دارد که نیت شوم آنها جز در تضعیف اعتماد عمومی و ایجاد شکاف در جامعه و تلقین چند دستگی میان مردم میسر نمی‌شود به همین دلیل هم هست که سعی دارند مباحث مربوط به حجاب را امنیتی و سیاسی کنند.



پیرهادی اضافه کرد: حجاب یک  واجب شرعی و الزام قانونی و باور فرهنگی در جامعه‌ی ایران است. توجه به ضرورت‌ها و قواعد فرهنگی و شرعی آن، اساس ترویج و پایداری حجاب است و امنیتی و سیاسی شدن بحث حجاب آن هم در فضایی که مطلوب دشمنان و عناصر و عوامل نفاق آفرین‌شان است تنها منجر به تضعیف ریشه‌های اعتقادی، فرهنگی و شرعی حجاب می‌شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در بحث مدیریت ضرورت گسترش و فراگیری حجاب در کشور و رعایت قانون و حرمت شرع در جامعه باید بسیار دقیق و هوشیار بود و با درایت و سعه صدر گام برداشت. مسیر تحقق و رعایت قانون در کشور که به دلایل مختلف محل تنازع اجتماعی قرار گرفته نباید خود به یک بحران پیشرونده تبدیل شود. باید در این مسیر آگاه و هوشمند بود و با کارهای ایجابی جامعه را به پذیرش عرف و قانون مشتاق کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359959
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار