خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/31 - 13:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پی شهادت وزیر امور خارجه در واقعه سقوط بالگرد مطرح کرد؛

امیرعبداللهیان چهارچوب اصول دیپلماسی را خوب می‌دانست

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه امیرعبداللهیان دیپلمات به تمام معنا و بااخلاق بود که چهارچوب اصول دیپلماسی را خوب می‌دانست، گفت: ایشان اعتقاد داشت که نظام جمهوری اسلامی باید مقتدر و قدرتمند باشد و در این راستا باید از ظرفیت‌های کشور برای ارتقاء قدرت ملی و از ظرفیت سایر کشورهایی که با ایران ارتباط مناسبی داشتند، استفاده شود تا قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد.

شهریار حیدری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن تسلیت واقعه شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیئت همراه، گفت: رئیس جمهور مصداق بارز شهید خدمت و انسان صادق، پرکار و پرتلاش بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص عملکرد حسین امیرعبداللهیان در دوره خدمتگزاری‌اش بیان کرد: ما به طور خاص در حوزه تخصصی کمیسیون امنیت ملی با ایشان کار کردیم، انصافا ایشان به تمام معنا اعتقاد به این داشت که راهبردهای نظام را با اولویت و با تمام توان و تلاش پیش برد کما اینکه اولویت اول ایشان در راستای راهبرد نظام تعامل با کشورهای همسایه از طریق عضویت در پیمان‌های جهانی و منطقه‌ای بود که بسیار در این زمینه خوب کار کرد.

وی ادامه داد: امیرعبداللهیان دیپلمات به تمام معنا و بااخلاق بود که چهارچوب اصول دیپلماسی را خوب می‌دانست. ایشان اعتقاد داشت که نظام جمهوری اسلامی باید مقتدر و قدرتمند باشد و در این راستا باید از ظرفیت‌های کشور برای ارتقاء قدرت ملی و از ظرفیت سایر کشورهایی که با ایران ارتباط مناسبی داشتند، استفاده شود تا قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس بیان کرد: ایشان در دوره مسئولیت خود در وزارت امور خارجه بسیار موثر بود و خوش درخشید و خوب کار کرد. در امور داخلی کشور اهل تعامل بود و در امور خارج از مرزها نیز با تمام توان، قدرت جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت و برای اقتدار و قدرت بیشتر تلاش کرد.

حیدری با بیان اینکه امیرعبداللهیان همواره تلاش کرد تا ظرفیت‌های اقتصادی کشور در سایه تعامل و استفاده از توانمندی کشورهای دیگر و توانمندی‌های داخلی ارتقاء یابد، گفت: قطع به یقین نام این عزیز در تاریخ ایران اسلامی ماندگار خواهد بود. امیدوارم به فضل خداوند در ادامه راه این برادر عزیز کماکان این وزارتخانه موثر باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 378747
کلمات کلیدی
مهدیه قربانی
خبرنگار

مهدیه قربانی

آخرین اخبار