خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/24 - 09:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جوکار مطرح کرد؛

امنیت پایدار در حوزه‌های آبی و تسهیل واردات و صادرات در سایه الحاق ناوشکن دیلمان به نداجا

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور مجلس با اشاره به عملکرد خوب نیروی دریایی کشورمان در حوزه ژئوپلتیک دریایی، گفت: الحاق ناوشکن های جدید به ناوگان نیروی دریایی ایران علاوه بر تامین امنیت پایدار در حوزه های آبی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، سبب تسهیل صادرات و واردات کالا و نیازهای کشورمان می‌شود.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در خصوص الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، گفت: نیروی دریایی کشورمان توانسته در حوزه ژئوپلتیک دریایی خوب عمل کند و امروز به عنوان یکی از قدرت های برتر در این زمینه تلقی می شود.



نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته شاهد اعزام ناوهای ایرانی به آب‌های بین‌المللی در راستای انجام ماموریت های مختلف بوده ایم، اظهار کرد: در واقع نیروی دریایی کشورمان توانسته امنیت راه های اقتصادی در عمق آب های آزاد و دریاها را تامین کند. استفاده از سامانه‌های جدید راداری و غیره در ناوشکن های ایرانی نیز موجب شده سطح عملیاتی نیروی دریایی ارتقاء یابد که این امر موضوع مهمی در رزم دریایی تلقی می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک این دستاوردها را مدیون طراحی و تولید تجهیزات بومی توسط جوانان نخبه کشورمان هستیم که ناوشکن ها از جمله مهمترین آنها محسوب می شوند.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الحاق ناوشکن های جدید به ناوگان نیروی دریایی جمهوری اسلامی علاوه بر تامین امنیت پایدار در حوزه های آبی منطقه ای و فرامنطقه ای، سبب تسهیل صادرات و واردات کالا و نیازهای کشورمان می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 371527
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم