خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/13 - 16:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
با نگاهی به سفر رئیس مجلس به خراسان جنوبی؛

امروز؛ مستند «نگین کویر» از شبکه خبر پخش خواهد شد

مستند «نگین کویر» روایتی از سفر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس به خراسان جنوبی امروز از شبکه خبر سیما به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مستند «نگین کویر» روایتی از سفر دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی امروز(شنبه 13 خردادماه) ساعت 18 و 10 دقیقه از شبکه خبر سیما به نمایش گذاشته می‌شود.



بنابراین گزارش، رئیس مجلس شورای اسلامی در سفری یک‌روزه به خراسان‌ جنوبی، از پروژه‌ها و بخش‌های مختلف استان بازدید داشت. حضور در  مراسم افتتاح فرودگاه شهدای گناباد ازجمله برنامه‌های دکتر قالیباف در این سفر یک‌روزه بود. وی در جریان این بازدید تأکید کرد: تقریباً حدود ۱۵هزار کیلومتر راه آهن داریم که از ۴ هزار کیلومتر آن هیچ استفاده مفیدی نمی‌شود، حتی هزینه اضافی برای نگهداری آنها داده می‌شود. اگر این ۴ هزار کیلومتر را در مسیری مانند کریدور شمال و جنوب و دو خطه شدن راه آهن چابهار به سرخس هزینه می‌کردیم، ساخت فرودگاهی مانند فرودگاه شهدای گناباد ۳ سال زمان می‌برد اما اگر ساخته نشده و تولید ثروت صورت نگیرد باید ۳۰ سال برای تکمیل این پروژه‌ها  بایستیم.



همچنین وی در مراسم افتتاح فرودگاه شهدای گناباد به قطعی برق و گاز در  تابستان و زمستان در  این منطقه اشاره کرد و از تلاش برای رفع این مشکل در سال جاری خبر داد. 



حضور در سومین کنگره سرداران و 154 شهید شهرستان بشرویه از دیگر برنامه های دکتر قالیباف در این سفر بود که در این مراسم تأکید کرد:  برای حل مشکلات اقتصادی باید اجازه مردمی شدن اقتصاد را بدهیم.



رئیس مجلس در ساعات پایانی سفر خود در نشست شورای اداری شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان حضور یافت و با اشاره به اینکه یکی از اشکالات و نارسایی‌ها، توجه زیاد به تمرکزگرایی در تصمیم‌گیری‌هاست گفت: هر موضوع جزئی را به تهران، وزارتخانه‌ها و بخش‌هایی که باید برای آن وقت و هزینه زیاد صرف شود، وصل می‌کنیم، لذا یکی از موضوعات جدی تمرکززدایی در امور تصدی‌گری است؛ رفع این موضوع سیاست قطعی در مجلس شورای اسلامی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 362776
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار